Kommentarer til projekt: Hjemmelavet transportabel højtaler

Her samles kommentarer til projektet: Hjemmelavet transportabel højtaler

Kommentarer vises både her og på projektet.

Mvh Lasse
Her samles kommentarer til projektet: Hjemmelavet... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren skrev den 15-03-2025 19:54:01

Det slap du da meget godt fra, ser ud til at du har opnået en god finish på det færdige resultat.

Data kan være fuldstændig irrelevant, så længe den spiller godt, og du har den ønskede driftstid.

Rummet/miljøet man spiller i, betyder jo mere i praksis, end en lineær frekvensgang, specielt med en mobil højttaler som din.

Tusind tak! 

Ja, kunne godt se der var en der spurgte ind til frekvensgangen, men dette er en transportabel højtaler, hvilket giver åbne, såvel som lukkede rum. Samt jeg har ikke haft mulighed for at fp mikronfon på, og lave avancerede målinger, det ville i øvrigt sprænge budgettet totalt. Jeg har lyttet mig frem, har derfor også måtte købe en anden diskant, da jeg ikke brød mig om den første. Selvom det gav en øgning på vægten. 

Dette er den allerførste højtaler jeg har forsøgt at lave, og synes især lydmæssigt jeg er sluppet rigtig godt fra det. Selvfølgelig er der fejl at finde på den første højtaler man laver, det første bliver aldrig perfekt. 

Men jeg er så pisse stolt, at jeg formåede at lave noget der kan ligge sig op mod en Soundbox 4. Dog er den udstyret med en compression driver, som gør den kan spille højere. Og deres DSP opsætning er noget mere kompleks. Mange fin tuninger. 

Mvh Lasse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis