Kondens på indersiden af undertag i loftrum

Hej!

Jeg har et problem med kondens i loftrum når det er rigtig koldt.

Mit loftrum er ikke isoleret, så når det bliver rigtig koldt rimer det på undersiden af undertaget.

Når det så bliver varmt er der kondens der løber ned af undertagets inderside (og drypper indvendigt ved vores Velux vindue.)

Så hvordan undgår jeg kondens på indersiden af undertaget i loftrummet?

Der er to udluftningshætter (på 6 meter) i rygningen og hele rygningen er med rygningselementer (så der burde være udluftning nok)

Håber nogen kan hjælpe :)

"Hov - Nå det ser man ikke"

Hej! Jeg har et problem med kondens i loftrum når... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror jeg læste at man kunne men det ikke var nødvendigt. Og at jeg derfor tænkte jeg lige så godt kunne gøre det. I tilfælde af skader på eternittaget ​

At fjerne det vil kræve at jeg fjernet taget tænker jeg?

"Hov - Nå det ser man ikke"

@JackieO: Nogle gange kan det være en ulempe at gå "med livrem og seler", særlig hvis man ikke får indhentet den rigtige information og eller vejledning.
Alt andet lige, hvis Eternittaget i meget uheldige tilfælde bliver beskadiget så går det nok også ud over undertaget.

Du behøver ikke at fjerne undertaget 100%.
Ude ved tagfoden hvor undertaget ligger "oven" på isoleringen, er det bedst at lade det ligge, så hindre det at der ikke kommer blæst ind i isoleringen, du har jo anført at undertaget er diffusionsåben. 
Øvrige undertag kan du bare skære af/væk så godt du kan komme til.
Ude ved tagfoden skal du have de dertil indrettet ventilationsklodser i bølgerne, hvis du ikke allerede har dem.

Evt tag nogle foto, givne steder, med spørgsmål, så er det nemmere at vejlede dig.

Havde du vist fotoet af det udvendige tag, så var megen diskussion undgået.
Men det er ikke altid, her i forum'et, at "hønen kommer før ægget" 

Når man skal have undertag. ( ikke i dit tilfælde) og der ikke er udhæng, så foregår det bag tagrende. 
Undertag slutter på tagfods plade, og eventuel fugt ledes ud i tagrende via fodblik. Under tagfodsplade laves en sprække på 1,5 - 2,0 cm som udfyldes med snefangsrør. På den måde kommer der luft ind under undertag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis