Hej,
Vandet i vores vandrør der løber i jorden fra det kommunale hovedrør og frem til vores hus er frosset til, da rører er lagt med en for lille diameter og ikke langt nok ned i jorden (kun ca 60 cm og ikke 110cm).
Vi har boet i huset i flere år uden vandproblemer, men oplever nu at vandet er frosset og der derfor ikke er noget vandtilførsel til huset.
VVS anbefaler at røret udskiftes til et med større diameter og dybt nok. Det medfører gravearbejde, installation mm.
Mit spørgsmål er om nogen har erfaring med om huset rørskade forsikring dækker dette - da der er tale om skjulte rør og udgifter ifm udskiftning af røret?
Tak for hjælp og input.
Mvh
Martin