Er nye radiatorer bedre?

Vi sætter en ekstra radiator op i stuen, da der er et hjørne der altid er småkoldt. Der sidder en to meter lang, 50 år gammel dobbeltpladeradiator uden konvektorplader i midten, i den anden ende af rummet.
Mit spørgsmål er: når vi nu skal til at rode med rør osv., giver det så mening at skifte den gamle radiator også? Er nye radiatorer så meget mere effektive at det kan betale sig?
Vi sætter en ekstra radiator op i stuen, da der er... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
GodeVen skrev den 17-01-2025 13:52:02

Jeg ser det mere som et problem i denne diskussion, at du ikke vil acceptere lavere temperaturer på det indgående returvand, kræver mere energi til opvarmning, end hvad en eventuel forbedring af virkningsgrad kan give.

Nu fungerer fysikkens love nu engang sådan at tilfører men en given mængde energi til vand for at hæve temperaturen 50 grader skal man bruge mindre vand hvis man i stedet hæver det 60 grader.

Selvbygger med stort S. 
Vi endte på to nye Purmo radiatorer i stuen, da jeg fandt ud af at de var meget billigere end jeg troede. Det er type 22, dvs. dobbelte radiatorer med 2 konvektorplader i midten. Det gjorde en kæmpe forskel. Sikke en dejlig varme vi har haft i stuen her i vinter.
Samtidigt skiftede jeg radiatorerne i køkken og bryggers til samme type.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også