Badeværelse er kun 18 grader - hvad kan jeg gøre?

Hejsa

Vi har et badeværelse, som del af vores tilbygning fra 1973 (vi har lige købt huset). 
På badeværelset er der 'gammeldags' gulvvarme via en radiator-termostat, som er tændt på højeste varme. Men badeværelset er konstant koldt, mellem 18-19 grader.
Vi har netop fået lavet hulmursisolering, det hjalp ikke. 
Der er fliser fra gulv til loft på 3 ud af fire vægge.
Loftsventilator med Duka pro 30, er isoleret i loftsrummet.
Taget er et fladt tag og oven på det er der efterisoleret med 200mm rockwool, og oven på det er der skråt tag.
Vi har et lille vindue (30x30cm) med 2-lags termorude med koldt kant, hvor der kommer kondens ret hurtigt, når vi tager bad.

Afløbet i brusenischen lugter dagligt, med gammeldags rør, og vandlås ca 50cm nede. 

Jeg tror ikke at badeværelset er renoveret fundamentalt, måske sat nye fliser op i tidens løb, men ellers intet i grundstrukturen.

Jeg kan ikke forstå hvorfor badeværelset er så koldt? Hvor bør jeg sætte ind henne for at varme rummet bedre op? Jeg tænker at badeværelset er dårligt isoleret, er det mon gulvet?

Hejsa Vi har et badeværelse, som del af vores... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man er gået fra olie/gasfyr til varmepumpe uden at installere nye større radiatorer , så er jeg bange for at du får et opvarmnings problem når vinteren kommer , hvis du skal have et varmt badeværelse her til vinter så må du nok købe og opsætte en elradiator  , held og lykke med det .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Tak for hjælpen alle sammen. Jeg er blevet lidt klogere.
Hvis det er muligt kan du øge cirkulationen i systemet, når vandet løber hurtigere rundt, giver det lidt ekstra..
Har ingen erfaring med varmepumper, men måske du kan hæve temperaturen, bare nogle få grader hjælper..

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis problemet er lavere vandtemperatur ved varmepumpe, ville jeg ikke opstille en elradiator. Jeg ville ville udskifte håndklædetørreren med en radiator eller på anden måde gøre noget så arealet bliver større. Alternativt få større flow i gulvvarmen. Arealet burde være stort nok til at holde rummet varmt. Flowet skal mindst være så stort at gulvet er ensartet varmt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis