Gulvvarme

mit nyinstalleret gulvvarme kan ikke varme huset op.
jeg har installeret et 3 kreds system danfoss streg er 80-90m per stk.
varmekilde Gasfyr, der er også de gamle radiatore 4 stk på 1 sal.
Danfoss FHM

problemet er at mit gasfyr starter og levere varme til huset i ca 2 1/2 minut så slukker det igen så pauser det i ca. 8-9 minutter derved kan blandekreds ikke holde sig var. der tilføres ikke varme nok.
kredsen kommer op på ca 40 grader men kun i ganske kort tid.
har prøvet med lavt og højt tryk fra pumpen og haft høj og lav temp på fyret lige gyldigt hvad er temp i huset ikke over 18 grader.
kan det skyldes der ikke er en buffer tank ?

mit nyinstalleret gulvvarme kan ikke varme huset... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Altså selvfølgelig kan dit gasfyr køre uden buffertank , der kører da mange tusinde gasfyr uden.Men som før skrevet hvis flow regulering ikke er åben kommer der jo intet koldt vand retur.
Har du haft de røde hætter af og åbnet for flow på manifolden?

Termoaktuatorne er ca 3 min om at åbne. Dit fyr når måske temperatur inden og slukker derfor. Så går der X min inden det tænder igen.
På din link cc kan du stille forsinkelse på kedel relæ, men så skal den forbindes til fyret.

Har du prøvet at skrue helt op for varme kald og se om slangerne bliver varme?

Lidt opdateringer 
Har ændret på flow, der var en justerings mulighed på danfoss sløjfen og så har jeg skruet fyret ned på 40° fremløb nu køre fyret i  meget længere tid så det ser lovende ud nu får det lov at køre natten over men kan allerede nu se en stigning i temperatur 😀🤞
Super, fint med en tilbagemelding 😀
For lige at lukke tråden helt, jeg har over den sidste uge småjusteret på pumpe tryk, flow og fyr temperatur og er nået frem til en brugbar løsning.  Nu bliver det spændende at se om det hele følger med når det bliver koldt ude for.
Tak for hjælp og gode indspark.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis