Gulvvarme

mit nyinstalleret gulvvarme kan ikke varme huset op.
jeg har installeret et 3 kreds system danfoss streg er 80-90m per stk.
varmekilde Gasfyr, der er også de gamle radiatore 4 stk på 1 sal.
Danfoss FHM

problemet er at mit gasfyr starter og levere varme til huset i ca 2 1/2 minut så slukker det igen så pauser det i ca. 8-9 minutter derved kan blandekreds ikke holde sig var. der tilføres ikke varme nok.
kredsen kommer op på ca 40 grader men kun i ganske kort tid.
har prøvet med lavt og højt tryk fra pumpen og haft høj og lav temp på fyret lige gyldigt hvad er temp i huset ikke over 18 grader.
kan det skyldes der ikke er en buffer tank ?

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker du at fyret slukker fordi at den ikke kan komme af med varmen? åbner kredsene og bliver gulvene varme? hvad med retur-temperaturen på kredsene?
Ja tror fyret ikke kommer af med varmen 
Kredsene åbnet og indgangs manifold bliver varmt ca 40° efter som jeg stiller termostat.
Retur vand er koldt hsr ikke termometer på men er vel 17-18° som rummene og efter kort tid er fremløb også koldt 18° da fyret jo ikke tilføre varmt vand i mere end 2 min. Det hele gentaget sig hvert 8-9 min.
Som du kan se er det ikke helt færdigt endnu måtte bare have lidt varme på nu til vinter 
Kalder rumfølerne på varme, tænder pumpen og løfter telestaterne sig? jeg kan ikke for godt se detaljerne på fotoet. 
Ja alt virker teknisk på gulvvarme der tilføjes bare ikke varmt vand fordi fyret ikke køre konstant, vil tro det lukker ned forbi det ikke kommer af med varmen så der skal nok en buffer tank på men hvordan er jeg usikker på.
Eller kan det være noget med flow af varmt vand in i kredsen som er helt forkert ? 
har du lavet det selv? har du sørget for at der ikke er luft i kredsene?
er det temperaturfølere der sidder på shunten? sidder de rigtigt og er styringen indstillet rigtigt ift værdier.
Annonce
Ja har lavet det selv, der er ikke luft i systemet.
Der er ikke temp følere blåt en over temp sikring der slukker pumpen ved meget høj fremløb temp. Det som er problemet er at fyret kun levere varmt vand i 2 1/2 min derved køles blandekreds af. Den svinger mellem 40° I kort tud ​og så til 18° I lang tid.
Men hvorfor aftager blandesløjfen ikke varme så fyret vil køre længere tid og det opretholder en mere fast fremløb temperatur spørgsmål er om det kan justeres eller om jeg må have en buffer tank 
Er der udeføler på fyret - måske fyrets beregnede fremløbstemperatur er for lav ?

Kan du øge fremløbstemperaturen til f.eks. 60 grader ?
En buffertank vil helt klart hjælpe, men det er et drastisk skridt. Jeg kender intet til gasfyr, men måske kan det justeres ned, så det ikke afgiver så meget varme, og derfor skal køre længere tid. Et moderne gasfyr indeholder desværre ikke ret meget vand, så derfor store temperatursving.

Søren O
Ja fyret har ude føler, jeg er igang med at prøve at sætte temperatur ned på fyret.
Syntes ikke det har effekt.
Jeg kan let få fremløb op på 50° men kredsen bliver hurtigt kold igen da fyret jo stopper.
Har tænkt over om jeg kan ændre flow ind i blande kreds så der kommer mere varmt vand ind og koldt udi og derved holder fyret kørende længere 
Hvis jeg må gå buffer tank vejen hvor stor bør dem så være ? 
Hvor lidt varme kan dit fyr afgive - er det modulerende ?

Hvad er diameteren af dine rør frem mod shunt - udvendigt ?
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis