Pris paa fundament

Jeg går med planer om tilbygning!

Jeg vil spørge om der er nogen der kan give mig en ide om hvor meget det koster for at få en entrepernør eller mure til at lave mit fundament. Jeg mener med regning og moms og det hele.

Fundamentet skal vaere 825 * 450 cm.
Det skal vaere 125 cm over tærræn. Der skal vaere foerste sal, med murede gavl og tegl på taget. Rygningen kommer til at vaere 855 cm over tærræn.
Jeg går ikke ud fra at det skal isoleres, da der skal være krybekælder

Jeg er bare intereseret i at vide hvor meget sådan ca. jeg skal regne med, da jeg ikke har nogen ide om overhovedet hvad sådan noget koster.

SørenF
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik udført følgende:

Fjernelse af eksist. fund., kloakarbejde, opfyldning med og komprimering af sand, udgravning til fundament 7,1 x 5 m, støbning af fundament, to lecablokke i top, afretning af sandlag, isolering 220 mm polystyren, armeringsnet, støbning af gulv klar til klinker for :arrow:

43750 kr. alt inclusiv, moms og hele svineriet.

Skulle dog selv lægge isolering og armeringsnet.

Mvh. Carsten
Hej

Jeg fik for et par år siden støbt gulvet til min garage, men i forbindelse med opførelsen af mit nye hus.

Fundamentet har en str på 8x6,5m.
Udgravning osv.
Randfundament i 90cm dybde incl 2x3 tento forstærkninger.
Afsluttet med 2 lecablokke.
Afretning med sand, kapilærbrydende lag.
220 mm polystyren isolering. ( Flamingo )
Rionet og 15 cm tykt gulv.
2 åbninger for garageporte og 1 dør.
Strøm 400V ført frem fra hovedhuset og til garagen ( ca 6m Kabel og nedgravet.
2 Nedløbsbrønde for tagnedløb.

pris ca 40.000,- incl moms und alles.... ( som jeg husker det var prisen lidt mindre men er sikker på at det maks var de 40.000,- )

Husk dog på at dette var i forbindelse med et nybyggeri på samme grund...

Reelt fik entrepenøren også mere arbejde ud af det da han endte med at skulle sætte endnu en lecasten på kant hele vejen rundt da overkanten ikke var lavet helt ordentligt... HAn måtte også slibe gulvet af da det jo heller ikke var helt OK... Han glemte også lige at grave nedløbsbrøndene i første omgang... Men han blev jo nød til at komme igen for at grave.. :lol:

SÅ mit råd er at selv om du anvender "hvide" håndværkere så skal du holde dem i kort snor... Og hold på din ret.

MVH Njord
Tak for svarene!

Nu efter at have set prisen, mest fordi jeg har snakket med kollegaer/venner, har jeg besluttet mig for at lave det selv.
Jeg har enda fået af vennerne til at føre gravemaskine.

Jeg har snakket med to kollegaer om fundament.
Den ene siger at jeg skal grave til frostfri/bærende dybde, hælde beton i, sætte den første række fundasten i den våde beton, derefter lade det tøre. Stable resten af fundablokkene, derefter hælde våd beton i lade det hærde.

Den anden siger at jeg skal grave til frosfri/bærende dybde, derefter stable fundablokkene i renden, og op i den højde mit fundament skal være, hælde beton i. Han siger at fundament skal støbes af en gang.

Hvad er rigtigt?

En anden ting jeg har tænkt på er, er der noget problem i at lave en støbe forskalling som i "gamle dage" derefter støbe, uden funda blokke?Er det for dyrt, i forehold til med fundablokke?
Hej!

Jeg har selv med venners hjælp støbt sokkel (8x4m) til tilbygning med 2 lag leca-blokke øverst. Stampet sand, 220 mm gulvflamingo, rio-net, varmeslanger, rionet, 100 mm beton, 20 mm slidlag.
Kendte en som gravede sokkel ud og fjernede mulden efter at soklen var tør. Kørte 15 m3 sand på.
Det løb op i ca. 10.000,- inkl leje af vibrator og super-dumper m.m. Det tog 8 timer for 3 mand at støbe soklen (betonblander kunne ikke komme til pga afstand (25 m fra indkørslen i luftlinie over huset. Det tog 10 timer at støbe fundamentet hvilket jeg gjorde selv. Hentede selv beton på trailer. Det tog lang tid, men tendensen til topmave forsvandt = god motion.
Jeg har kun en etage, men har dog skråt loft (saksespær), så jeg har 3,5m frihøjde på midten.
Status : mangler at lægge fliser og en del udendørsarbejde - faskine/kloak/tagrender/udhæng.

Men : jeg har vel brug 600-1000 timer (tæller dem ikke) på nu 12 måneder.
Du kan stable fundablokkene fra bunden eller fra jordniveau. Gør som det passer dig bedst. Du kan naturligvis også støbe i en forskalling, men find en der har nogle kasetter du kan låne... Så er det bestemt overkommeligt. Ellers er der en del arbejde med at sætte forskallingen.

Og ja du kan fint støbe soklen i flere omgange. Men så skal du nok lige give det en omgang betonbinder mellem etapperne..

MVH Njord
Annonce
Hejsa,

Jeg skal lave en tilbygning på mit sommerhus på ialt 40 m2. Jeg er lidt i vildrede om hvorvidt jeg kan/bør gøre det selv eller få en "fundamentalist" til at gøre det. Indledningsvis skal det siges at jeg aldrig har prøvet det før.

Er der nogen der kan gi mig et tilbud på ovennævnte fundament..???
Det er en tilbygning der kun skal huse min nye stue - dvs. ingen vådrum eller gulvvarme.

Skriv gerne hvis i skal bruge mere information....

Håber der er nogen der har lyst til at kommentere/give tilbud.

mvh
/Thomas Beyer
Jeg vil til hver en tid få en entreprenør til at lave det. Jeg mener at pengene er givet godt ud. Som du kan se af mit tidligere indlæg i denne tråd, så var der både opfyldning og komprimering af sandpude i det jeg fik lavet.

Det viste sig at være fyldt op med brokker og andet skidt der hvor jeg skulle bygge. Jeg tør næsten ikke tænke på, hvis jeg selv skulle ha' været i gang med den opgave. Jeg havde vel næppe været over jorden endnu her tre år efter.

Man kan jo selvfølgelig leje maskiner at gøre det med, men dem skal man jo også have flair for at bruge. Der skal graves lige, og fundamentet skulle jo også helst være nogenlunde i vinkel.

Carsten.
Hej

Ang: støbning af fundament.

Skal du ha krybekælder under?
Hvis ikke så gør sådan her.

Når dit fundament ikke er større kan du sagens lave det på en weekend.

Først graver du ned i frostfri dybde, det vil sige 90 cm under færdig tærren eller til fast grund. Så borer du noget jern ind i det eks hus, derefter støber du renden i beton med 2 x 2 12 armeringsjern i hhv top og bund. Husk min. 30 cm overlap, og vinkeljern i hjørnerne. Du sætter de nedeste blok i den våde beton.
Dagen efter sætter du alle dine hjørneblok, og derefter sætter du blokkene i mellem og fuger dem. Så graver du alt ikke bæredygtigt materiale ud og fylder om med bæredygtigt materiale (husk korrekt komprimering). Derefter retter du sandet af og ligger din isolering, armering og evt gulvvarme. Så er det bare at støbe gulvet.

Skal du lave støbeskel, så skal det kante med 60 cm og med lige kanter, ikke noget med at lade beton løb skråt. Og beton klæber er bestemt IKKE nok. Der skal bores jern i. Hvis du ikke laver dine støbe skel ordentligt, så risikere du at fundamentet "glider".

Ps. Sådanne et fundament i din str. vil ligge på ca 45-50 ex. moms

Hvis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig, så skal jeg prøve at vejlede dig.

Venlig Hilsen

Martin H Petersen

www.scandicobyg.dk

Alt i Jord, Beton, Kloak og Belægning.

Jeg vil sætte et anneks i min have, og er blevet tilbudt en carport i trykimprægneret træ med eternittag på 45 m2 til billige penge, og overvejer at bygge ud fra denne. Da jeg ikke har den store erfaring med at sætte fundament, og ønsker at gøre det til så billige penge som muligt, har jeg nogle spørgsmål.
Jeg havde forestillet mig at grave "rammen" på 90 cm til frostfri dybde, og hælde beton direkte i udgravningen. Er det billigere først at sætte fundasten, og skal det armeres hvis det er ren beton det fyldes op med? Kan man hælde beton direkte i jorden?
Jeg overvejer at lave bad og toilet i huset, og ville sætte en tank, da "hovedhuset" også har dette, og ligger højere oppe og ca 50 m derfra. Er der nogen der ved hvordan man laver en billig løsning på dette, eller om det er billigere at tilslutte sig kloark?
Hvis selv jeg graver ud og støber fundamentet, hvor billigt kan det så gøres? Nogle firmaer der kan anbefales til levering af matrialer?

Mvh Nina.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis