Tag - Tømrer vil have 30% "upfront" iht. materiale bestilling? STARK vil ikke udskrive faktuea til mig så jeg betaler og har ejerskab over materialer dag 1???!

Hej, 
som topic angiver så vil vores mindre Tømrer have 30% "upfront" iht. materiale bestilling, hvilket jeg godt kan forstå iht. 100k, som er en del penge for et par år gamelt firma. 

STARK vil ikke udskrive faktuea til mig så jeg dermed betaler og har ejerskab over materialer fra dag 1. Eller dvs. det vil de gerne, men så får man ikke Erhvervs/Tømrer rabat så at sige. 

Så inden jeg roder med dette mere, vil jeg lige hører om der er andre løsninger? Og dermed lidt sparring!
Og hvor meget er der mon i forskel på en mindre tømrer og hans rabat vs. de 10% jeg kna få ved at oprette en konto?

Det er som sådanne set sidste hurdle, da prisen er god og vi har en super konstruktiv diskution men denne unge lokal tømrer.

MVh K
Hej,  som topic angiver så vil vores mindre Tømrer... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har før måtte betale en andel (svarende til af materialer) som første rate. Men det har været EFTER de er leveret på min adresse. Jeg ville ikke overføre 100k før varerne er bestilt.

I øvrigt tager det ikke 2 år at blive kreditvurderet ... det lyder lidt mærkeligt. Og hvis du siger til dem, at du er klar til at betale det samme, når bestillingen er lavet, så kunne man få den mistanke, at de simpelthen ikke ønsker at handle med ham...

Mvh. AllanE
Jeg har nu aldrig prøvet at få 100.000,oo Kr i kredit på en tømmerhandel. Så det er nu ikke så selvfølgelig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tænker ikke at Stark vil modtage betalingen fra dig, og på den måde tydeliggøre hvilken rabat de giver din tømre, det er sandsynligvis en del af deres forretnings principper.

​              

Vi prøver igen, i morgen --
Har du og tømreren talt om at benytte en anden leverandør end STARK?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
For info, har jeg meddelt den pågældende tømer at vi har fået kolde fødder. Ser heller ikke ud til at være medlem af en garanti-ordning, og så fødderne blev for kolde her :-)

Takker for indspark, og man skal aldrig fokusere pris alene eller se sig lun på denne!
Uha den er drilsk. Vi plejer at løse det med en bankgaranti i form af en mail fra vores bank til leverandøren. I øvrigt kan jeg ikke forstå at STARK ikke kan fakturere dig direkte og give dig rabatten. Det virker noget formalistisk. Jeg ville være meget påpasselig med forudbetaling. En af vores gode bekendte betalte 20-30K forud for en speciallevering og den dukkede aldrig op. Tømreren er gået konkurs og pengene er tabt. 

Alternativt så undersøg hvad merprisen er ved at købe direkte og så kan du jo vurdere om du vil tage chancen eller selv købe ind. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis