Tag - Tømrer vil have 30% "upfront" iht. materiale bestilling? STARK vil ikke udskrive faktuea til mig så jeg betaler og har ejerskab over materialer dag 1???!

Hej, 
som topic angiver så vil vores mindre Tømrer have 30% "upfront" iht. materiale bestilling, hvilket jeg godt kan forstå iht. 100k, som er en del penge for et par år gamelt firma. 

STARK vil ikke udskrive faktuea til mig så jeg dermed betaler og har ejerskab over materialer fra dag 1. Eller dvs. det vil de gerne, men så får man ikke Erhvervs/Tømrer rabat så at sige. 

Så inden jeg roder med dette mere, vil jeg lige hører om der er andre løsninger? Og dermed lidt sparring!
Og hvor meget er der mon i forskel på en mindre tømrer og hans rabat vs. de 10% jeg kna få ved at oprette en konto?

Det er som sådanne set sidste hurdle, da prisen er god og vi har en super konstruktiv diskution men denne unge lokal tømrer.

MVh K
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
  • Det er ikke ualmindeligt at give en procentdel ved kontraktens indgåelse. Din tømrer vil gerne undgå at stå med en bunke materialer og måske er hans økonomi ikke til at får kredit i tømmerhandelen.
  • Du får ikke en faktura, for du har ikke handlet.

fase
Kan du ikke bare få en faktura på materialerne fra tømren?vHvori ejerskabet fastlægges.
Du kan også tage med tømrer ned i trælasten, og der bestilles gennem ham, men du kører kortet igennem når der betales. Faktura printes i ønskede antal eksemplarer nede i butikken.

Elektronikteknikeren
Mini Me skrev den 25-09-2024 18:22:14

Kan du ikke bare få en faktura på materialerne fra tømren?vHvori ejerskabet fastlægges.

Dvs. at tømren bestiller med min adresse som levering, han udsteder med det samme en faktuea til mig hvorved han sælger dem videre til mig, hvorefter jeg overfører penge på samme dag?

Er det forstået korrekt? 

Ja, det kunne være en løsning :-)
Annonce
Hvad er du bange for? At han går konkurs, eller han tager røven på dig?

Tænker tømrerne får 40-50% rabat i forhold til Starks listepriser (som er helt sindsyge!)
Martin.v skrev den 25-09-2024 19:12:51

Hvad er du bange for? At han går konkurs, eller han tager røven på dig?

Tænker tømrerne får 40-50% rabat i forhold til Starks listepriser (som er helt sindsyge!)

Hvis det er et yngre firma med begrænset kredit og/eller at stark ikke vil give dem kredit, så er frygten i hvert fald berettiget. Særligt hvis det en ejerstruktur med begrænset ansvar for ejeren. 

Men reelt set er det jo den risiko man løber med entrepriser i mange tilfælde. Omvendt: du har 70% ubetalt til afsluttet arbejde 
kbaggen skrev den 25-09-2024 18:28:41

Dvs. at tømren bestiller med min adresse som levering, han udsteder med det samme en faktuea til mig hvorved han sælger dem videre til mig, hvorefter jeg overfører penge på samme dag?

Er det forstået korrekt? 

Hvilken aftale har du med tømreren. Tømreren bestiller varen til levering hos dig og sender dig en faktura, som du betaler på sidste betalingsdato. På en måde forstår jeg tømreren, fordi han måske har været ude for at køber "ikke lige havde pengene" eller "glemte" at betale.

fase
S. Fabrin skrev den 25-09-2024 22:37:43

kbaggen skrev den 25-09-2024 18:28:41

Er det forstået korrekt? 

Hvilken aftale har du med tømreren. Tømreren bestiller varen til levering hos dig og sender dig en faktura, som du betaler på sidste betalingsdato. På en måde forstår jeg tømreren, fordi han måske har været ude for at køber "ikke lige havde pengene" eller "glemte" at betale.

Desværre ikke!

Tømreren vil have de 30% af tilbudsprisen upfront før han bestiller materialer, dvs. jeg skal overfører ca. 100k til hans konto her ved acccept af tilbud, hvorefter han bestiller gennem STARK systems. Han siger han ikke kan få STARK til at lave en faktuera som jeg bare betaler. Problemet er tømreren så ikke stå som køber, og det er andre priser/rabatter STARK giver til private end håndværkerkunder......så hvis jeg skal betale faktueraen direkte bliver det en noget dyrer pris (pt uvist hvor meget).

Har du en skriftlig kontrakt med tømreren, hvor betalingen og i hvilke rater der skal betales fremgår?

fase
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis