Bil kan ikke starte - batteri dødt?

Her til morgen kan min bil ikke starte.

Starteren klikker bare. Det virker som om batteriet er temmeligt fladt...
Det har jo været koldt i vejret i nat. Så det er nok derfor batteriet har tabt strøm...

Jeg skal jo nok have skiftet batteriet, men nu er det weekend, så jeg skal vel vente til mandag...

Nå, men jeg kunne vældigt godt tænke mig at få gang i bilen. Er der mon muligt at batteriet kan komme til at virke igen senere på dagen, når solen kommer frem og det bliver varmere?

Jeg frygter det bliver dyrt at skulle få bilen hentet her og kørt til værksted (som ligger ret langt væk) - er der mon nogen måder jeg kan få gang i bilen eller batteriet igen?

Det skal siges at det er et forholdsvist nyt batteri.
Bilen er fra 2016 og batteriet er blevet skiftet på et tidspunkt. Jeg tror det var omkring 2021. ​Batteriet er et originalt batteri.

Her til morgen kan min bil ikke starte. Starteren... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
 Hvad betyder ladespændingen? Betyder det bare den spænding jeg får vist på et voltmeter på batteriet, mens bilen kører i tomgang?
Ja, det er den spænding, du kan måle med et voltmeter med bilen i tomgang. Med et omdr. tal på et par tusinde må spændingen ikke overstige 14,2V ved vedligeholdesfri batterier.

fase
Køb da et nyt batteri, nemt og problem løst.
LennartBertelsen skrev den 21-09-2024 21:42:45

Søren O skrev den 21-09-2024 21:35:56

Et batteri fra Varta plejer at holde langt mere end 3 år, selv om symptomerne på et defekt batteri er der. De første kolde “vintermorgener” tager livet af rigtig mange batterier. Men prøv st få ladet dit batteri helt op, og se hvordan det udvikler sig. 

Ja, jeg ville også mene det skulle holde langt mere end det... Og ja, vintermorgener... Men det er september. Og det er ikke ikke i nærheden af frost om natten endnu... Så jeg jeg kan ikke forstå det. 🤷‍♂️

Selv om mennesker, og batterier, i snit holder så og så længe, smutter nogle tidligere og andre senere.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvordan går det med bilen?

Søren O
Søren O skrev den 28-09-2024 20:21:49

Hvordan går det med bilen?

Jeg har fået skiftet batteriet. Så nu kører den 😅

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg