Flytte vandrør i garage projekt

Hej alle 
Jeg står og skal lave min garage/hobby værksted 
Lang historie kort så ønsker jeg at mit vand kommer op /ind ovre ved min håndvask og dræn.

Pt er det et rør der stikker op i hjørnet bag døren.

Hvordan griber jeg det an ? Råd/fif.
Der er et fjernvarme rør lige foran vandrøret, tror dog ikke gulvet er isoleret.
Det vist bare klaplag ?

Pt er løsningen et rør over døren men da jeg ønsker gøre det lidt lækkert foretrækker jeg en ordenlig løsnin

"Den der byggede huset i 67 har angiveligt avlet guldfisk herude, "
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en mindre opgave ikke et projekt😀

Hvis du ikke vil have synlige rør, skal der skæres/bankes en rille i gulvet samt i væggen lodret op hvor du kan trække røret i. Laver du det i pexrør er du nødt til at have samlingen over gulvniveau hvor det kommer ind i bygningen i dag.

Selvbygger med stort S. 
Det jeg da glad for at høre .) jeg har ingen erfaring i det men hvad gør jeg så med det eksisterende vandrør ?
Hej igen folkens.
Jeg er endelig ved at sku igang med dette - hvad gør jeg. Graver jeg ud og finder røret udenfor og følger det tilbage og får det demonteret ?
Jeg skal ikke have et vandrør der, dog vil jeg gerne have vand trukket ind i min hobby garage da jeg jo har dræn allerede.
jeg har gravet 1 meter ned uden held - fortsætter da jeg tænker det kan ligge i 120-130cm.

Er der nogen der kan forklare - jeg har kun haft held med at lukke for vandet ved hoved ventilen ude ved vandmåleren - først da stopper det med at flow i garagen. 
Jeg har ikke kunne finde ventiler i huset der kan lukke for det - min tanke er så bare, hvor går det vandrør hen? Da jeg jo agter at grave det ud.
Skulle du ikke have vand ved håndvasken som du skrev i første indlæg?

Selvbygger med stort S. 
Annonce
jo men det metal rør går jo op på den forkerte side af døren?
Så er der vel ingen grund til at grave det hele op.
Hvis ikke det er rustet op kan man sætte en primofit overgang på under jorden, og føre røret ind hvor du vil have det.

Det kræver i princippet en vvs`er, og udfra dine spørgsmål kunne jeg godt få den tanke det var en god ide at få en autoriseret til at lave rørerne.

Selvbygger med stort S. 
Jeg er helt med på at benytte mig af en vvs men det kræver vel stadig jeg graver langt nok ned til jeg finder røret, får evt lavet en overgang, for så at føre det over til den anden side og op igen.

Skal vel stadig ligge 120 nede, frostfrit.
Desuden, jeg har ikke nogle ventiler jeg kan lukke for sku der ske et brud, over lukke for hele vand forsyning til huset....
Hvilket undrer mig meget, man sku mene der var mulighed for at lukke for vandet et eller andet sted tættere på/ i huset.
Du kunne prøve at se på bhgningstegningerne om det skulle være vist hvor rørene er lagt.
Principelt kan de jo være ført indvendig under gulvet og gå ud af fundamentet et andet sted.
Hvordan er bygningen beliggende ift hovedhanen?

Bare kald mig BBB 
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis