Flytte vandrør i garage projekt

Hej alle 
Jeg står og skal lave min garage/hobby værksted 
Lang historie kort så ønsker jeg at mit vand kommer op /ind ovre ved min håndvask og dræn.

Pt er det et rør der stikker op i hjørnet bag døren.

Hvordan griber jeg det an ? Råd/fif.
Der er et fjernvarme rør lige foran vandrøret, tror dog ikke gulvet er isoleret.
Det vist bare klaplag ?

Pt er løsningen et rør over døren men da jeg ønsker gøre det lidt lækkert foretrækker jeg en ordenlig løsnin

"Den der byggede huset i 67 har angiveligt avlet guldfisk herude, "
Hej alle  Jeg står og skal lave min garage/hobby... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der er intet at se på tegninger i forhold til det her rør, desværre!
Hovedhanen og i det fjerneste hjørne væk fra dette rør går op...
Fjerneste hjørne af grunden altså. På den anden side af huset 
Så jeg gravet ned i 120, uden held so far....

Højre side af mur er El trukket og gravede 60cm ned, der fandt jeg flamingo og fjernvarme slanger i..( der er en radiator i garagen)

Så må vand røret da for pokker være på venstre side af muren et sted ? 
Tænker ikke det ligger under fjernvarme rørene ?
og dog...fjernvarme og vandrør kommer jo op tæt på hinanden i garagen......Må prøve at grave ind fra siden, dybere end fjernvarme rørene og se om jeg kan finde et vandrør imorgen. Update følger
For og rådgive bedst muligt, ville det være fint med oversigt over grund og bygninger, og markeret hvor teknikskab i huset er, samt hvor stophane er, samt nuværende placering af vandrør i garagen (det hele set oppe fra)
Annonce
Du kan lige så godt hugge ned indvendigt og finde det der, da du jo alligevel skal have gjort det for at kunne få det op ved vasken.
Det er sikkert også mere sandsynligt at en afgrening er lavet under gulv og ikke udenfor fundament, så muligvis løber røret indvendigt.

Bare kald mig BBB 
Ja det kunne være. Har hygget det op 10 cm ned og det fortsætter lodret ned - mon ikke det først går ud i 120-140cm?
Ikke desto mindre skal jeg til at grave endnu mere og prøve at få komme forbi fjernvarme og el kabel og så må jeg se om der dukker noget op...
Okay . Kaster lige et alternativ op, hvad mener i :

Ville det være en ok løsning og lovlig ? Hvis jeg fjernede ventilen på vandrøret, forlænger røret op over loftet og hen og ned over håndvasken ?

Kunne det se ok ud og fungere eller total no go?

Det min hobby garage der skal isoleres så meget den nu kan, gulvet forbliver som er.

Det bare, det grave arbejde er en skrue uden ende og skal jeg flytte det bliver det dobbelt så meget grave arbejde...
Så lufter lige ideen
Update . Jég fandt vandrøret - plastic rør der løb ved siden fjernvarmeog 120 cm nede, og besluttede mig for at skal jeg gøre noget så bliver det inde i rummet. Måske banker jeg gulvet op og trækker vandet under gulvet ellers må det blive over døren. 
Alt for meget grave arbejde 1 mand hvis jeg sku grave alt ud - det ikke det værd for hvad der skal være min hobby garage. 
Dog er alt grave arbejdet ikke forgæves - nu ved jeg hvor alt løber samt halvvejs forberedt til linjedræn foran min dobbelt dør. 
Hvordan ved man om man skal have 1 eller 2 linjedræn ? Den ene foran den anden - jeg har en 25 meter lang indkørsel og ved skybrud så bliver det til en del.

Hvis du har fundet røret udenfor, er det direkte dumt ikke at lave samlingen derude og så få vandet ført ind det rigtige sted i garagen.
Det må ikke forlænges fra den nuværende indføring uden det er en synlig installation over gulvet.

Selvbygger med stort S. 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis