maling af indvendig dør?

Jeg skal male en indvendig dør i et 70er hus. Den skal bare være hvid. Men hvilken maling bruger man til det? Det er jo træ af en slags, så skal jeg have fat i noget høj glans. Glans 40 eller sådan noget?  Eller kan gl 25 klare det?

Eller skal jeg bare bruge den almindelige vægmaling jeg har brugt til resten af huset - glans 7?

Jeg går ud fra, at jeg bare skal demontere døren og lægge den på nogle bukke. Og så male den ene side med rulle. Vente et døgn. Vende døren og male den anden side med rulle. Vente et døgn og gentage processen. Er der noget jeg ​har glemt?

Jeg skal male en indvendig dør i et 70er hus. Den... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
BOFH skrev den 10-09-2024 10:03:55

En excentersliber er overlegen på næsten alle parametre ift rystepudseren, den kan fjerne mere materiale på kortere tid med færre slibespor. Det eneste den ikke kan er at komme ind i et lukket hjørne.
Ville dog ikke købe den med batteri. Slibearbejde tager lang tid, akku-maskiner er som hovedregel begrænset i deres effektforbrug og ved man gider ikke at processen tager længere tid end den behøves.

/BOFH 

God pointe. De har også denne

https://www.harald-nyborg.dk/mitsutomo-excentersliber-oe125mm 

LennartBertelsen skrev den 10-09-2024 12:35:35

BOFH skrev den 10-09-2024 10:03:55

En excentersliber er overlegen på næsten alle parametre ift rystepudseren, den kan fjerne mere materiale på kortere tid med færre slibespor. Det eneste den ikke kan er at komme ind i et lukket hjørne.
Ville dog ikke købe den med batteri. Slibearbejde tager lang tid, akku-maskiner er som hovedregel begrænset i deres effektforbrug og ved man gider ikke at processen tager længere tid end den behøves.

/BOFH 

God pointe. De har også denne

https://www.harald-nyborg.dk/mitsutomo-excentersliber-oe125mm 

Biltemas produkter er måske lige en tand bedre?

https://www.biltema.dk/varktoj/elektrisk-handvarktoj/slibemaskiner/planslibere/excentersliber-es-380-2000041323 

Du finder næppe nogen her, som lige præcis har prøvet begge de excenterslibere, som du overvejer, så derfor er det svært at sige, hvad er bedst.
Men generelt anser jeg ikke biltemas billige elektriske værktøj for at være særlig godt, og det får vist sjældent særlig gode karakterer, når det testes i forhold til andre mærker.
Men som sagt kender jeg ingen af dem.
Du skal helt sikkert regne med, at du skal have mere slibepapir, end det der følger med, da maling hurtigt sætter sig i slibepapir.
Du vil sikkert også opdage, at du kan bruge den til mange andre ting, så det er altid godt at have noget på lager.

Kurt B. Andersen
Hvilken korn størrelse skal jeg bruge til mellemslibning
Nu har jeg mellemslebet mellem første og andet lag spærregrunder. Det var meget let slibning med korn 120. Jeg ved dog ikke helt, om det faktisk er for grov. Burde jeg anskaffe korn 220?
Mange tak til alle jer der hjalp til på denne!
Døren er nu slebet ned og har fået spærregrunder 2 gange på den ene side og 3 gange på den anden side samt 2 lag maling på begge sider. Resultatet er blevet rigtigt fint. 
God weekend til alle!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også