Strøm fra afbryder 1 pol til stikkontakt

Jeg har vedhæftet en illustration af min nuværende situation på et værelse. Jeg håber at man kan se, hvad der foregår; jeg har et kabel fra mit relæ til en samledåse, som ligger på loftet. Derudover har jeg installationsdåser til afbryder og 2 stikkontakter (2 modul), med kabler. Jeg skal have en lampe i midten af værelset. Hvordan ville i bærer jer ad? Er det muligt at føre strøm fra samledåsen påmæoftet til lampested, fra lampested til afbryder, og fra afbryder til stikkontakter, og i så fald, hvordan skal kablerne sidde i afbryderen, så jeg sikrer at der altid vil være strøm i stikkontakterne? 

Med venlig hilsen

Peter 
Jeg har vedhæftet en illustration af min nuværende... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men er der nogen forskel på, om det er hullerne til højre eller venstre ved La, Lb, Nuk eller Jord, som ledningerne går i? Er der et decideret hul til ind og et til ud, ligesom man ser det ved andre kontakter? 

Der er to huller ved hver terminal. Grunden til, at der er to huller ved hver, er at det giver mulighed for at sløjfe videre.
Der er ikke noget der hedder ind og ud på en stikkontakt. På en afbryder er det lidt anderledes fordi fasen bliver afbrudt eller sluttet for at kunne slukke eller tænde lyset.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis