Hej alle
Jeg står overfor renovering af ca. 70 m2 70'er villa med strøgulv.
Planen er, at fjerne hele gulvkonstruktionen, som er i huset i dag og starte forfra. Der ligger et betonlag, som jeg påtænker at bibeholde og bygge ovenpå.
Det giver mig ca. 90 mm fra betongulv til færdig gulv. Jeg er derfor i pladsbekneb og søger lidt råd til opbygning af gulvet.
Min plan er som følgende fra betongulv til færdig gulv:
- Betonlag
- Fugtspærre
- 39x40 mm kerto strør opklodset med murpap mellem fugtspærre og opklodsning. CC strør 400 mm og 500mm mellem opklodsninger. Isolering mellem strør.
- 25mm sporplader + varmefordelingsplader
- 500g gulvpap
- 10 mm spånplade.
- 6mm vinylgulv kliksystem
https://floorshop.dk/product/vinyl-sildeben-lvt-klik-med-kork-bagside/ Denne konstruktion burde fylde 84 mm, hvilket efterlader mig med 6 mm til opklodsning. Der skal ligge gulvvarmeslanger under gulvet, så søger så meget plads som mulig til opklodsning + slanger.
Mine spørgsmål:
- Er opbygningen korrekt, eller kan jeg gøre noget for at optimere den?
- Når vi snakker opklodsning i omegnen 5-10 mm, hvilken type opklodsning ville i så vælge?
- Jeg er i tvivl om den 10 mm spånplade umiddelbart før slutgulv kan undværes? Er bange for, at ujævnheder i varmefordelingsplader etc. vil give bøvl når vinylgulvet kun er 6 mm tykt, men har jeg ret i mine bange antagelser?