Lampeudtag

Jeg håber, at I kan hjælpe.

Jeg er ved at skifte et lampeudtag til trådløs version. Udtaget styrer to sæt lamper. Huset er fra midten af 70’erne.

I den oprindelige opstilling havde jeg gul i fasen og blå i nul. I afbryderen var der en gul og en hvid.

Oppe i lampeudtaget var der desuden tre hvide, der var samlet i en muffe.

Nu kan jeg ikke få det til at virke med det nye udtag. Jeg laver en eller anden dum fejl, men jeg har prøvet alle kombinationer😀Kan I hjælpe igen?

På forhånd tusind tak for jeres hjælp. 
Jeg håber, at I kan hjælpe. Jeg er ved at skifte... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Fabrin

Det kan jo godt være, at det ikke kan lade sig gøre med det trådløse udtag. Men i den eksisterende installation var lampen forbundet til udtaget på bagsiden. Den brune ledning fra lampen sad sammen med de gule ledninger, og den blå sad med de blå. 
Jo, selvfølgelig kan det lade sig gøre at på samme måde. Du skal bare forbinde til blå og f. Det er bare ikke den måde, det normalt gøres på. Det har ikke noget at gøre med om det er trådløst udtag elle ej.

fase
Kan nu godt se, at der er en meget lille synlig stump brun ledning på første billede.

Hvis der skal tilsluttes noget på bagsiden, skal det være med alle blå i N, alle hvide i L og brun i "pil". Hvis der er flere lampeudtag, så skal en af de gule (den som ikke kommer fra afbryderen) forbindes sammen med den brune.

Når jeg skriver "alle blå" og "alle hvide", så må de naturligvis gerne samles i en muffe og så en enkelt ledning fra muffen og ned til lampeudtaget.

Du skrev tidligere, at du har haft blå monteret i "pil". ​Hvis ​ovenstående montering ikke virker, så er det muligt du har ødelagt udtaget ved at forbinde nul til udgangen.
Jeg bliver nødt til at spørge om, hvordan du betjener dit trådløse lampeudtag.
Det virker som om du ikke har fjernbetjeningen til udtaget eller ikke har parret de to enheder.

fase
Hej igen

Jeg prøver den foreslåede montering. Jeg tænkte det samme - at jeg måske havde ødelagt udtaget. Men jeg testede udtaget på en udgang i går, og den virkede.

@fabrin Udtaget bliver fjernbetjent med to trådløse afbrydere. Jeg testede dem i går, og det virkede et andet sted.

Jeg prøver at se på det. Måske ender det med, at jeg må få en elektriker til at gøre det. I alle tilfælde skal I have stor tak for jeres hjælp og tålmodighed. Det er en eminent service. 
det virkede sgu. Genialt. Tusind tak! 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis