Vi bøvler lidt med cirkulationen på vores varme vand. Vi har et fjernvarme anlæg med en pumpe som forsyner pumpen til vores gulvvarme fordi vandet skal ret langt og op.
Derfor plejer vi at slukke for pumpen om sommeren, hvilket ikke har påvirket vores brugsvand nævneværdigt.
For nyligt skulle jeg så trække nogle ledninger, og fik ved en fejl slukket for hele anlægget i et døgns tid.
Men efter jeg har sat strømmen til igen, virker cirkulationen af det varme vand ikke længere. Dvs. vi har varmt vand - men det tager nu evigheder inden det når frem til hanerne.
Vedhæftede billede viser bla. returløbet af det varme vand.
Den røde pil er returløb fra huset og den blå pil er fremløb fra vandværket.
Så vidt jeg forstår, så styres temperaturen af det varme vand via den den lille hvide boks (markeret med grøn) som så sender et signal til "den anden boks" med det grønne låg (rød markering) - eller er det omvendt? Den hvide boks kan justeres i temperatur.
Jeg tænker om et af komponenter måske ikke har kunnet klare strømsvigtet el.lign. men hvilke funktioner har den grønne og hvide boks i det hele taget?
Der er vedhæftet et billede af den grønne hvis det hjælper nogen med at gennemskue det
Ser frem til at høre fra jer