Kommentarer til projekt: Sætningsskader i hus

Her samles kommentarer til projektet: Sætningsskader i hus

Kommentarer vises både her og på projektet.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden.     
Du kan ikke få repareret ret meget sætningsskade for 65000 kr, nærmest kun noget kosmetisk, det ikke løser selve problemet.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvad er teksten på 65.000,- tilbuddet?
Hvad slags firma har leveret tilbuddet?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg tror ikke, yoghurt for 65.000 kr kan forhindre flodhesten i at sætte sig. 
je_ns skrev den 22-06-2024 16:05:42

Velkommen på siden.     
Du kan ikke få repareret ret meget sætningsskade for 65000 kr, nærmest kun noget kosmetisk, det ikke løser selve problemet.

Tak for det. Nå, det er da skørt. Vi har jo fået tilbuddet på at få udbedret skaden, og få stabliseret funderingen, så den netop ikke rykker sig 

JohnLarsen skrev den 22-06-2024 17:18:36

Tilbuddet indeholder levering, ramning, kapning og udstøbning af 5 stk. stålepæle. Det er et firma med fundering, der har givet dette tilbud.

Annonce
HrT skrev den 22-06-2024 20:45:54

Jeg tror ikke, yoghurt for 65.000 kr kan forhindre flodhesten i at sætte sig. 

Lad det komme an på en prøve

shulay skrev den 22-06-2024 21:48:17

JohnLarsen skrev den 22-06-2024 17:18:36

Tilbuddet indeholder levering, ramning, kapning og udstøbning af 5 stk. stålepæle. Det er et firma med fundering, der har givet dette tilbud.

Det lyder da ok for en amatør som mig. Bortset fra at jeg ikke ser noget om udbedring af skaderne.

Men er der en en fagperson (på området sætningsskader), der har sagt at det er det der skal til for at stoppe skadeudviklingen?

En 3die vej at gå, kan være at spørge et forsikringsselskab hvad der skal til for at de vil tegne en forsikring dækkende sætningsskader.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der blev foreslået at der bliver efterfunderet så huset ikke rykker sig yderligere. Hvis det ikke bliver fikset vil det potentielt synke 2-3cm yderligere.

Men vi vil rive væggene ned i stuen hvor der er sætningsskader, og så yder muren hvor der er en sætningsskade, er jeg så i tvivl om hvordan vi fikser😅
2-3 cm?!? Det er jo sindsygt meget. Hvordan det skal kunne udbedres for 65.000 forstår jeg ikke. Her i området skal nogle pælefundere. Det koster et par hundrede tusinde ekstra og der står der ikke et hus i vejen for arbejdet. De huse skal terrændækket i tillæg dertil forankres til fundamentet så dækket ikke synker.

Skulle jeg byde på sådan et hus, ville jeg underbyde voldsomt. 
Der er taget geotekniske prøver 5 steder og umiddelbart er det bare et sted ca.15 m, der er problemet.

Men jeg er helt grøn. Jeg ved ikke andet end det vi har fået sort på Hvidt 
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis