Kommentarer til projekt: Sætningsskader i hus

Her samles kommentarer til projektet: Sætningsskader i hus

Kommentarer vises både her og på projektet.
Her samles kommentarer til projektet:... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
shulay skrev den 23-06-2024 12:28:58

Men jeg er helt grøn. Jeg ved ikke andet end det vi har fået sort på Hvidt 

Det er derfor du skal søge professionel hjælp. No offense, men med professionel mener jeg ikke din fætter, men en der leverer noget mere sort på hvidt mod penge, så han senere kan hænges op på sin bedømmelse.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Og tilbudet skal helst komme fra et firma hvor cvr-nummeret er mere end et par måneder gammelt og der skal ad åre ikke have været flere byggefirmaer på samme adresse med samme ejer..

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Vi har skam haft to byggesagkyndig, 2 forskellige geoteknikere tila t lave undersøgelser, fået tilbud fra tre firmaer, alle fagfolk☺️
shulay skrev den 23-06-2024 14:28:44

Vi har skam haft to byggesagkyndig, 2 forskellige geoteknikere tila t lave undersøgelser, fået tilbud fra tre firmaer, alle fagfolk☺️

Hvad skal der helt præcist laves? Hvor mange boringer er der foretaget? 

Professionel rådgivning plus et konkret tilbud på udbedring med garanti - eller køb som en grund. Igen, kender et par rigtig grimme eksempler og der er ingen forsikring efterfølgende 
Du har gjort det meste. 
Jeg tror jeg i din situation ville bede en hovedentreprenør om at give et samlet tilbud på fundering og rep/ændringer som du skrev. Så kan de ikke senere give hinanden skylden hvis noget ikke er som det bør være.
Og derudover høre et forsikringsselskab hvad de siger til at tegne ejerskifte- og husforsikring(igen for at den ene ikke kan forøge at tørre det af på den anden).

Annonce
Tusind tak for alle svar/ guides/ råd.

Så fra a-z

Indhente tilbuddet samlet fra et sted og hører hus/ ejerskifte forsikringen må være vejen at gå
HrT skrev den 23-06-2024 15:07:14

shulay skrev den 23-06-2024 14:28:44

Hvad skal der helt præcist laves? Hvor mange boringer er der foretaget? 

Professionel rådgivning plus et konkret tilbud på udbedring med garanti - eller køb som en grund. Igen, kender et par rigtig grimme eksempler og der er ingen forsikring efterfølgende  

Tilbuddet hedder:

5 stk ø159 mm  ståle pæle af 6 m i alt 30 m

5 stk. punktfundamenter på pæle monteret på huset
Det er jo ret simpelt, og let at kontrollere om man får hvad man betaler for.
Men er det det der skal til for at hele huset kommer til at stå i lod, og bliver der?
Det er et stykke fra mit fagområde🧐

Det er det jeg prøver at finde ud af. Om det er nok. Eller der skal mere til :D Det er det vi har fået af vide indtil videre, men vi er helt grønne og pænt bange for at gå fallidt på grund af potentielt dårlig investeringer som denne. Men det er drømme huset. I værløse havde tilsvarende hus kostet 8,5, så det er jo absurd billigt sluppet med 3,5. 

I bund og grund synes vi det lyder absurd billigt for at få et hus stabiliseret og med 3 år på markedet tænker vi, hvorfor ingen andre har turde
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis