Høreapparater.

Hej til Jer.
Jeg har nu i de sidste 16 år brugt høreapparater. og jeg skal til at ha det 5.sæt nu De første fik jeg ved de private men oplevede at det som skulle være gratis blev talt ned til at de gratis ikke duede så jeg skulle betale for at få noget bedre. Næste gang ville de slet ikke udlevere de gratis for som de sagde så var der for meget bøvl med dem. Det betød jo at de private i realiteten havde indført en pris på noget som skulle kunne fåes gratis. De næste app fik jeg gennem det offentlige ( med lang ventetid). De skal skiftes nu men har holdt i 5 år uden at jeg har fået skiftet andet en højttalerne, fordi tråden knækkede. Det var så baggrunden for spørgsmålet. Da jeg var til høreprøve og skulle vælge de nye blev det nævnt at man kunne få app med opladelige batterier, men han talte dem ned og mente ikke at jeg skulle vælge dem. Så er de dårligere end dem med alm batterier eller er der en anden grund til at han ikke syntes at jeg skulle vælge dem? Har I nogle erfaringer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kovas, hvor var du til høreprøve hos en privat eller det offentlige? Hvis du var til høreprøve hos det offentlige, var der så valg mellem forskellige apparater. Eller var du til høreprøve hos en privat, hvor du selv skal betale forskellen mellem tilskuddet og apparaternes pris. Jeg har sidst fået apparater hos det offentlige, der ville koste mig 20.000 kr. hos en privat udbyder. Der fik jeg ikke noget valg. Jeg har kendskab til, at man i dag også kan vælge at få apparater med opladelige batterier. Vedkommende er tilfreds med apparaterne, Du er sikkert klar over at garantiperioden er 4 år og at reparationer er gratis i den periode.

fase
Tak for svar.
Ja garanti og rep er jeg klar over. Og her sidst var jeg igen hos det offentlige og jeg kunne godt vælge forskellige,men han anbefalede phonak som jeg havde i forvejen som jeg har været meget glad for. Jeg fik dem så jeg kan koble dem til min telefor, hvis jeg ellers kan finde ud af det.  Det med de 4 år er lidt med modifikationer for man kan ikke søge om nye hos det offentlige før de 4 år er gået og her i  nordjylland er der over et års vente tid og da mine gamle faktisk var 5år inden jeg fik bestilt ny tid betyder det at de ender med at være 6 år gamle inden jeg får de nye. Jeg ved ikke hvad det ville  koste ved de private. Hvordan ved du at dine ville koste 20000kr ved de private. Men en ting er sikkert er at de private tager penge for noget du får gratis ved det offentlige hvis du venter på det.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Jeg fik høreapparater igennem det offentlige. 3-4 måneders ventetid, så det var ikke noget problem. Det er jo umulig at tage et valg selv, da jeg ikke har den fornødne erfaring. Så hørekonsulenten gennemgik en slags spørgeskema om mit hørebehov. Om min forventning var tale, klassisk musik, og andre spørgsmål. Ud fra det kom der så en anbefaling.
Efter 1 års tid tabte og mistede jeg en, i forbindelse med havearbejde. Den blev stort set straks erstattet af en ny. 
Så selv om det er det offentlige er der øjensynlig forskel på service og ventetid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
De genopladelige kan holde til ca. 1 dags brug. De skal derfor oplades hver nat. Hvis du husker det, er det en ok løsning.
Hvis du derimod glemmer det, så er det nok en fordel med udskiftelige batterier.
Hvordan ved du at dine ville koste 20000kr ved de private.
Det ved jeg fordi, jeg har spurgt på prisen hos en privat udbyder.
At koble høreapparat til din telefon gør du ved at aktivere Bluetooth på telefonen og acceptere forbindelsen til høreapparatet på telefonen.

fase
Annonce
Jeg har brugt høreapparater siden 1978 og prøvet en privat klinik 1 gang, aldrig mere. 😣 
Så hellere vente på det offentlige, men man kan få nye hver 4år, så får man dem der passer til de specifikke høreproblemer, der er. Det kan betale sig at gå på Facebook. Der er  nogle grupper for hørehæmmede,  der kan man få svar på næsten alt.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 

jenshøj skrev den 14-06-2024 17:20:35

De genopladelige kan holde til ca. 1 dags brug. De skal derfor oplades hver nat. Hvis du husker det, er det en ok løsning.
Hvis du derimod glemmer det, så er det nok en fordel med udskiftelige batterier.

Det der interessere mig er hvorfor det ikke anbefales med genopladelige batterier. Jeg går ud fra at alle åbner deres app til udluftning/ afstængning om natten så om man gør det ene eller det andet kan vel være det samme. 5 år med batterier bliver ca 730 batterier er det billigere end genopladelige? eller holder de ikke i 4-5år ? er der nogle bud. Tak for svar

Jeg har som skrevet også brugt de private. og servicen er i top og det er det du bla betaler for. I det offentlige er servicen super dårlig = ventetid for konsultation og ventetid for justering/ hjælp til udskiftning af løsdele. Og man kan ikke bestille tid til et nyt før de 4 år er gået som så bliver til 5år her i Nordjylland. Men du får de app som du har behov for uden udgift.
Jeg er ikke, og kommer ikke på de såkaldte sociale medier så de forskellige facebookgrupper er ikke noget jeg kender til

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Så videreformidler lige, hvad der er skrevet. Der er mange der skriver, at de genopladelige batterier ikke kan holde en hel dag, når de bruger B.T. andre beklager at glemme opladeren, når de er væk hjemmefra, så det er et spørgsmål om?   

susanne Mertz

Jeg er lidt ny, under et år, med hørehjælp.
Hvordan kovas får 730 batterier til at holde 4-5 år ved jeg ikke. Mine batterier holder tættere på 2,5 dage end 3,0. Med 3,0 bliver det 365 dage x 2 batterier x 5 år / 3 dage ca = 1.200 batterier.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
John Larsen. Det kommer an på hvor meget  elektronik der bliver brugt, og det kan godt betale sig, at lade batteri ligge og få luft i 2 minutter inden du sætter dem i apparat, så bliver  de iltet.og holder længere.  

susanne Mertz

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis