Høreapparater.

Hej til Jer.
Jeg har nu i de sidste 16 år brugt høreapparater. og jeg skal til at ha det 5.sæt nu De første fik jeg ved de private men oplevede at det som skulle være gratis blev talt ned til at de gratis ikke duede så jeg skulle betale for at få noget bedre. Næste gang ville de slet ikke udlevere de gratis for som de sagde så var der for meget bøvl med dem. Det betød jo at de private i realiteten havde indført en pris på noget som skulle kunne fåes gratis. De næste app fik jeg gennem det offentlige ( med lang ventetid). De skal skiftes nu men har holdt i 5 år uden at jeg har fået skiftet andet en højttalerne, fordi tråden knækkede. Det var så baggrunden for spørgsmålet. Da jeg var til høreprøve og skulle vælge de nye blev det nævnt at man kunne få app med opladelige batterier, men han talte dem ned og mente ikke at jeg skulle vælge dem. Så er de dårligere end dem med alm batterier eller er der en anden grund til at han ikke syntes at jeg skulle vælge dem? Har I nogle erfaringer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Jeg har nu i de sidste 16 år brugt... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra at alle åbner deres app til udluftning/ afstængning om natten så om man gør det ene eller det andet kan vel være det samme.
Det lyder som om du har høreapparater til anbringelse i øret. Hvis hørenedsættelsen er stor nok f.eks. -60dB svarende til 1/1000 del sidder høreapparatet udenfor øret. Kun højttaleren er i øret. Og ja jeg slukker for høreapparaterne om natten og kan så få batterierne til at holde ca. en uge. Jeg forskyder udskiftningen mellem de to apparater med ca. 2 dages mellemrum, så jeg har mindst 1 apparat i drift. Jeg bruger Bluetooth til telefonen. Batterierne betaler det offentlige.

fase
psmertz skrev den 16-06-2024 13:19:16

Så videreformidler lige, hvad der er skrevet. Der er mange der skriver, at de genopladelige batterier ikke kan holde en hel dag, når de bruger B.T. andre beklager at glemme opladeren, når de er væk hjemmefra, så det er et spørgsmål om?   

@ psmerts hvad er det at bruge RT? men jeg forstår godt at hvis de ikke holder en hel dag så er det usmart med opladelige. Når men tager på weekend  uden for hjemmet så er det jo mange ting man skal huske. Om det er extra batterier eller et ladeapp mere kommer vel ud på et. @ john Larsen mine batterier holder ca  5dage det skulle gi ca den mængde batt. @fabrin nej mine app er de sædvanlige udenfor øerne med en højttaler inde i øret, alle der bruger høreapp ved jo at det offentlige betaler batterierne. Det er også det offentlige som betaler apparaterne Så der for var jeg nysgerrig om hvad der bedst kunne betale sig for det offentlige?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
@ kovas @ psmertz Det med forbruget hænger nok sammen af at jeg bruger noget BT kommunikation til tlf og podcast på halvlange gåture med hunden.

@ psmertz Den med iltning af batterier må du godt give en forklaring på. Jeg har uden held forsøgt at finde en forklaring på Google.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej
Har brugt høreapp. i ca 6 år nu - er på mit andet sæt med bluetooth af fabrikat Phonak som jeg er rimelig godt tilfredse med .
For at bruge bluetooth sammen med din mobil eller andre enheder skal dine høreapp. parres med det app. som du vil bruge dem sammen med !  for at gøre dette  åbner du bluetooth på din mobil og slukker begge dine høreapp. og tænder dem så straks igen  ( for at bringe app. i parringstilstand) - så sætter du din telefon til at søge nye enheder og der burde dine høreapp. dukke op og når de gør det så accepterer du parring

Alt dette burde stå i din medleverede bruger vejledning ( måske glemte du at læse den )  
 jeg har en bluetooth adaptor til mit TV og det er lidt på samme måde blot så får du TV lyd i høreapp.
Du kan søge nye apparater 1/2 år før de 4 år er gået  -  ville ikke vælge de genopladelige fordi hvis du går ned for strøm skal de jo lades før du kan bruge dem igen hvorimod med de andre kan du blot skifte batteriet og så kører vi igen 

det med at vente lidt med at montere et nyt batteri er fuldstændig rigtigt  -  læs herunder
Batterier til høreapparater har en lille plastikflig, som du trækker af, før du sætter dem i høreapparatet. Når du fjerner den, kommer batterisyren i kontakt med luft og oplader sig selv. Lad batteriet oplade fuldt ud ved at vente 1 til 2 minutter, før du sætter batteriet i høreapparatet. Hvis du lader batteriet oplade fuldt ud, kan det ofte forlænge dets levetid med en dag eller to. 

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn skrev den 16-06-2024 20:03:05

det med at vente lidt med at montere et nyt batteri er fuldstændig rigtigt  -  læs herunder
Batterier til høreapparater har en lille plastikflig, som du trækker af, før du sætter dem i høreapparatet. Når du fjerner den, kommer batterisyren i kontakt med luft og oplader sig selv. Lad batteriet oplade fuldt ud ved at vente 1 til 2 minutter, før du sætter batteriet i høreapparatet. Hvis du lader batteriet oplade fuldt ud, kan det ofte forlænge dets levetid med en dag eller to. 

Tak for info.Ved ikke hvad type batteri du refererer til. 

Jeg bruger Oticon model 312, og har på intet tidspunkt hørt den om iltning eller vente.Har så lige checket hos producenten, Oticon. 

Brugsanvisning, inkl. udskiftning af batterier kan findes her.Vedlagte billede er fra side 20, og nævner heller intet om ventetid.

Hvor har du informationen fra?

Vil da prøve og se om det giver længere levetid.

Annonce
Det med iltning er også en offentlig hemmelighed. Inden jeg læste om det for 8år siden måtte jeg nogle gange smide batterierne 1 time efter, at Jeg havde sat dem i.og, kovas så er B.T. en forkortelse af Bluetooth 

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 

Hej til polobjørn. Inden du roder dig ud i flere antagelser så læs lige mit første indlæg igen. Da jeg fik mine første apparater hos det offentlige blev det meget præciseret at jeg ikke kunne søge nye før de 4 år var gået? Jeg spurgte så hvad så hvis de går i stykker efter garantien er udløbet. "Jamen så finder vi et gammelt app til dig imedens".

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Tak for at trigge min nysgerrighed ang. iltning af batterier.
Jeg skrev til Oticon, og har nu fået svar.
Mine type 312 batterier er såkaldte ‘zinkair’ batterier. I typebetegnelsen ligger så lidt af svaret til mig. I svaret oplyser de også at man skal vente ca. 2 min. efter udpakning før man monterer batteriet.
Da jeg er lidt af en dårlig taber har jeg spurgt Oticon om det er korrekt at den information ikke findes på hjemmesiden.
Derudover kan jeg måske regne ud hvorfor batteriemballagen eller hjemmesiden ikke nævner det, eller siger noget om at det er zinkair batterier.
Det giver et mersalg til det offentlige, der jo betaler mine, og de fleste andres, batterier. Tænker jeg.

Dine eller Oticons oplysninger om at der skal ventes 2 minutter inden batterierne sættes i høreapparatet kræver at høreapparatet er lufttæt, og at der dermed ikke er adgang til luftens ilt efter batteriet er sat i apparatet. Det stemmer ikke med virkeligheden, og den der har rådgivet har som i mange andre tilfælde ingen viden om virkeligheden. Jeg har brugt Zinkoxid batterier og har ikke oplevet en forsinkelse på et par minutter. Min procedure ved batteriskift er, at pakke det ny batteri ud, fjerne batteriet fra høreapparatet og sætte det ny batteri i . Så får det ny batteri en tid i luften og virker med det samme, høreapparatet sættes i øret.

fase
@Fabrin Der er ikke nævnt noget om en forsinkelse (på elektronikkens startop), det det drejer sig om er batteriernes kapacitet. Jeg ved ikke om monteringen i apparaterne begrænser ilttilførelsen så meget at kapaciteten er reduceret. Det vil jeg over de næste 14 dage finde ud af.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis