Høreapparater.

Hej til Jer.
Jeg har nu i de sidste 16 år brugt høreapparater. og jeg skal til at ha det 5.sæt nu De første fik jeg ved de private men oplevede at det som skulle være gratis blev talt ned til at de gratis ikke duede så jeg skulle betale for at få noget bedre. Næste gang ville de slet ikke udlevere de gratis for som de sagde så var der for meget bøvl med dem. Det betød jo at de private i realiteten havde indført en pris på noget som skulle kunne fåes gratis. De næste app fik jeg gennem det offentlige ( med lang ventetid). De skal skiftes nu men har holdt i 5 år uden at jeg har fået skiftet andet en højttalerne, fordi tråden knækkede. Det var så baggrunden for spørgsmålet. Da jeg var til høreprøve og skulle vælge de nye blev det nævnt at man kunne få app med opladelige batterier, men han talte dem ned og mente ikke at jeg skulle vælge dem. Så er de dårligere end dem med alm batterier eller er der en anden grund til at han ikke syntes at jeg skulle vælge dem? Har I nogle erfaringer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Jeg har nu i de sidste 16 år brugt... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er vi enige om, at batteriets kapacitet er givet af batteritypen? Det må vel betyde, at brugstiden er afhængig af belastningen. Det må så betyde at højere belastning betyder kortere brugstid.

fase
S. Fabrin skrev den 17-06-2024 14:03:22

Er vi enige om, at batteriets kapacitet er givet af batteritypen? Det må vel betyde, at brugstiden er afhængig af belastningen. Det må så betyde at højere belastning betyder kortere brugstid.

Har fundet datasheet. Se her. Eller på vedlagte.

Og nej, kapacitet er ikke umiddelbart givet af hverken type eller modelnavn. Kan faktisk ikke lige gennemskue hvad 312 refererer til.

Dine to sidste argumenter kan på ingen måde være forkerte i en semipassiv komponent.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
TAK, - det forklarer hvorfor Oticon-app (programmet, - app er ikke appararater) , viser helt ned til 10% strøm når man netop har skiftet batteri, - stiger så efterfølgende til ca 60 %.

Har undret mig over, om det var en sending dårlige batterier, da der sjældent er over 60 % på nyskiftede batterier, - men det skyldes så nok nærmere, at der går under 5 sek fra batteri frigøres fra folie til høreapparat lukkes
.
Vil skynde mig lidt langsommere fremover, men pillede netop ikke batteri af folie, for ikke at forveksle nyt og brugt batteri.
Hej Kovas
Min oplysning om ansøgning af nye høre app. er givet af vores regionale høreklinik i slagelse og sidst brugt da jeg fik nye app. for ca. 1 år siden - så mon ikke det stemmer når de opgiver det sådan ????
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn Så  kan man bare konkludere at der er forskellige regler i de forskellige regioner. For det jeg skrev er det som jeg har fået at vide. Men det jeg egentlig henviste til var at du antager at jeg nok ikke har læst brugsanvisningen. Jeg er stor fan af brugsanvisninger, og læser dem altid meget nøje, men det er svært at læse en anvisning på et apparat jeg ikke har fået  endnu. Som man kan læse i det første indlæg.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Annonce
Også jeg er et ‘manualmenneske’, og hvis jeg køber noget hvor der er leveringstid downloader jeg manualen, eller beder om at få den tilsendt. Hos bilforhandlere har jeg altid kunnet låne en manual, så jeg ved hvordan den skal betjenes når jeg henter den.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej
Angående aktivering af batterier. Så lavede jeg et lille forsøg. Jeg satte et i uden aktivering  og et med. Det med aktivering (lufte det i e 1min eller mere) holdt ret præcist 4 dage. Det uden aktivering holdt 6 timer kortere. Da apparaterne var nye holdt batterierne uden aktivering ca 5dage. Der kan være flere årsager til det. Apparaterne er blevet gamle eller det er dårligere batterier efter der  blev skiftet leverandør her i region nord jylland.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Batterierne bliver jo ikke leveret men betalt af regionen. Hvem leverer dine batterier, Oticon? Det er heller ikke f.eks. Oticon, der laver batterierne. Batterierne bliver fremstillet hos f.eks. Siemens eller en anden batterifabrikant.

fase
S. Fabrin skrev den 22-06-2024 14:54:14

Batterierne bliver jo ikke leveret men betalt af regionen. Hvem leverer dine batterier, Oticon? Det er heller ikke f.eks. Oticon, der laver batterierne. Batterierne bliver fremstillet hos f.eks. Siemens eller en anden batterifabrikant.

Jeg er ikke helt med. En gang imellem senses levering af batterier i udbud. og derfor kan leverandøren skifte. så hvad er det du prøver at sige. Pt er det Oticom som levere men Varta som producere. Hvem som lavede de batt som siemens leverede kan jeg ikke huske, men jeg kom  bare med mulige årsager til at levetiden er ændret. Jeg har ikke sagt noget andet end det du skriver.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere