GULV KNIRKER Let gulvarme

Nogle der kan hjælpe. Mit gulv knirker, opbygning beton kigler, kertostrøer, novopan sporplader, fræsede rundinger ,varmefordelingsplader , gulvvarmeslanger samme fabrikat som varmefordelings pladerne, gulvgips, berryalloc 11mm laminatgulv. Spørger kun fordi min tømre har haft gulvet oppe og nede 10 gange nu og det knirker stadig. det har stået på 2 år nu og det er sku noget trælst. og han har prøvet alt og er stadig villig til at gøre alt (så fedt at han ikke har lukket firmaet endnu) og vi helder nu til at det er varmeslangerne som laver støjen. nogle der har haft noget lignene problem ved let gulvvarme. ,,,,......,,,,..... så kan i selv sætte dem ind hvis nu nogle skulle undre sig. 

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligger varmefordelingspladerne med afstand imellem de enkelte plader? Og er der gulvunderlag/gulvpap oven på varmefordelingspladerne?

Er novopan limet og skruet til strøer?

Elektronikteknikeren
Hvad er det der knirker? Er det selve gulvbelægningen? (der har været lignende sager med Berryallocs system på kortkant-samlinger) eller er det pex/alu når varmen åbner? (det billige standard pex med udvendig iltspærre vil forårsage friktionslyde når varmen åbner og alupladerne udvider sig).

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er både høje og lave knirk, med og uden varme tørt og fugtigt altid. Og ja vi tror det er gulvvarmeslangerne og varmefordelings pladerne der laver støjen

Gulvvarmeslanger vil kun lave lyde når termostat lige netop kalder på varme. Du udvider sig ved opvarmning og " kravler " derfor en smule hver gang. Når de er opvarmede efter 0,5 - 1 minut så siger de ikke noget før der eventuel lukkes ned for termostat igen. Afkølings bevægelse tager lidt længere tid. 
Så hvis det er mønstret så er det gulvvarmeslanger. 
Her kan det ofte med gulvpap over varmefordelings plader, men det er ingen garanti. 
Løsning kan være at sænke fremløbs temperatur, så rumtermostat meget sjældent lukker for varme tilførsel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 05-06-2024 23:49:46

Så hvis det er mønstret så er det gulvvarmeslanger. 
Her kan det ofte med gulvpap over varmefordelings plader, men det er ingen garanti. 
Løsning kan være at sænke fremløbs temperatur, så rumtermostat meget sjældent lukker for varme tilførsel. 

Eller der er anvendt forkert type pex-rør.

/BOFH  

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Det siger lyde om der er varme på eller ikke. Glemte lige at over gulvvarmeslanger ligger der en no noise 3mm gummi(plast) (eller hvad nu det er)  finder lige ud af hvad slanger det er.

Hvis det knirker uden varme på, så kan jeg ikke forestille mig det er slangerne der laver ballade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tror at slangerne ligger løse ned i varmefordelingspladerne . Og at svingene er forkerte så de rejser sig, så når vi går på gulvet knirker de pga, svingene. (Tror jeg)

Jeg har gulvvarme med varmefordelingsplader og varmeslanger, under gulvspånpladerne, det er 100 % lydløst.
Men det er jo også voldsomt at skulle lave det hele om..

Vi prøver igen, i morgen --
tja hvis det er det der skal til så fint med mig, jeg blev lovet lydløse gulve. og det fik jeg ikke. Skal lige sige at jeg har støbt gulve i min stue en dampspær med trindæmp og det siger ingen lyd. Og havde tømren sagt at de ikke kunne lave let gulvvarme unden at det sagde noget, så havde jeg nok banke de sidste 90 m2 op(men var alene om det så pyha).

ja hvad der er galt med gulvet ved vi ikke, men heldigvis har han ikke givet op endnu.

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis