Hejsa,
Jeg har solgt min ejerlejlighed, som jeg renoverede inden da.
Sælger kommer nu 1 måned efter overtagelse og fortæller at han har haft en elektriker ude og kigge på det el der er lavet i køkkenet.
Der kommer disse 2 fejl ud at eltjekket:
Beskyttelsesleder var ikke tilsluttet eller fremført i installationer i nyt køkken.
Beskytttelseslederen kan ikke udelades, da køkkenet er udvidet med mere end 2 tilslutningssteder.
Der er etableret 2 nye stikkontakter over bordplade, samt ny stikkontakt for opvaskemaskine. Iht.
Til Bek 1082 §66 skal installationen fordeles på 2 lysgrupper når der udvides med mere end 2
stikkontakter.
Det skal siges at der er ikke ændret på noget af el delen i køkkenet. Vi har udelukkende brugt det gamle el som der var i køkkenet (som højest sandsynligt var ulovligt) vi har altså ikke lavet eller trukket nyt el.
Køber mener at vi skal dække kravet på svimlende 36.000 kr. som det vil koste at udbedre. Hvilket jeg også synes lyder alt for dyrt i forhold til de ting der skal laves..
Mit spørgsmål: ville i betale kravet, eller afvise det.
Det skal siges at køber havde ekstern advokat på købet og havde derfor rig mulighed for at lade lejligheden gennemgåes af byggesagkyndig