Ny radiator og tilslutning fra koblingsdåse

Hej, Jeg skal have installeret almindelige radiatorer og til det trækkes 15mm pexrør i tomrør (rir) - som mures ind i væggen. Hvilken koblingsdåse egner sig bedst til formålet? (Muren skal efterfølgende pudses op med grovmørtel og finpuds).

Desuden, er bedste fremgangsmåde at købe radiatoren hjem først og montere den, for herefter at finde ud af hvor koblingsdåserne nøjagtigt skal placeres i væggen?

Pft. 

Venlig hilsen

Mads
Hej, Jeg skal have installeret almindelige... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det nødvendigt at messing ringen gnaver sig helt fast i pex røret efter at omløberen skrues fast?
Jeg har forsøgt at skrue omløberen på og derefter af, for at vidne at messing ringen stadig sidder læst om pex røret..

Venlig hilsen

Mads
Jeg vil lige nævne at det er en klemring med slids der bruges til de medfulgte  wavin tigris koblingsdåser. 

Venlig hilsen

Mads
Ja, skæreringen skal sidde fast på PEX røret, når du skruer omløberen fast. Den skrues fast på PEX røret og så er det det.

fase
Den type du viser hvor der er O ring pakning, bruges der helt korrekt klemring med slids. Den sætter sig ikke fast i pex rør.
Den anden type hvor det er en hel ring krymper omkring pex rør og kan ikke f.eks. tages af og genbruges

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også