Flytte gulvafløb

Hej med jer,
I kælderen vil jeg gerne have flyttet vaskemaskine og tørretumbler ind til et andet rum. (bryggers)
Kan jeg fjerne afløbet i gulvet, som ses på billedet og koble et nyt afløbsrør (grøn farve) direkte til afløbsrøret mod faldstammen? (blå farve) 

Jeg tænker ikke at der kræves et nyt gulvafløb i det ny bryggers ved siden af, men jeg skal have afløbsrør i gulvet til en vask og vaskemaskine og tørretumler. Kan jeg bare støbe et afløbsrør direkte op fra gulvet, på samme måde som på billedet? 

Har i ellers en god ide til tilslutningerne? Hvilke materialer skal jeg bruge til dette?

Tak ​på forhånd!


Hilsen
Mads




Venlig hilsen



Mads
Hej med jer, I kælderen vil jeg gerne have flyttet... Vis hele indlægget
75 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Undskyld jeg så ikke i første indslag at gulvafløb fjernes. fokuserede kun på ​billedet.
Ja så skal gulvet hugges op, og jeg ville forlænge de 110 mm rør hen til det nye sted. Her kan det så reduceres op til vask. Tilslutning af vaskemaskine/ tumbler kan så være over vandlås ved vasken. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik


Tak for gode tips Big Bam Boo.
Jeg har lavet en illustration nogenlunde ud fra din beskrivelse. Ser det fornuftigt ud?
Jeg skal have skabt nok hældning fra faldstammen og med Ø110 rør over til vasken. ca. 1% pr løbende meter?
Der vil så være monteret vandlås til både vask og vaskemaskine samt ​tumbler. 


 

Venlig hilsen



Mads
Det i gulvet ser rigtig ud, bortset fra at du ikek kan være sikker på t der skal bruges 45 gr bøjning, men detkan også være 30 gr. afhængig af hvordan det forløber. 
Jeg ville nok give det 2 % fald hvis det er plads til det.
Din tegning fra vaskemaskine og tumbler er ikke så godt. Det skal ikke først nedad og så op igen til vandlås. Det giver dobbelt vandlås, og derer så en luftlomme hvor det er højest. Denne vil stoppe vand gennemstrømning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg er endnu ikke klar over hvordan det gamle gulvafløb og rør er tilsluttet støbejerns-faldstammen. Røret skal jo erstattes med det nye 110mm kloakrør.
Har i en ide til hvordan tilslutningen skal se ud mellem 110mm kloakrør og falstammen?     

Venlig hilsen



Mads
Det finder du først ud af når du graver op ved gulvafløb. Er det her 110 mm rør så kan du sikkert gå videre derfra, men det er umulig at sige.
Som jeg ser det går det ud af huset og ikke til en faldstamme ( lodret fælles afløb ved flere etager ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
brug en p-vandlås så er det iorden
og 1 promille fald er minimum ( 1 cm pr m )
overgangen til støbejern er der flere muligheder , mest sansynligt kan du klare det med en fernco
Så er der gravet op ved gulvafløb.
Til min forbavselse fortsætter det eksisterende røde 110 ø rør ind og dybere ned, under væggen.
Så jeg tænker at det er den vej vandet døres videre ud til kloaken/brænden i sidste ende?

Jeg skal vel have et eller andet 110 y stykke der kan kobles på ved det punkt hvor der nu er gulvafløb. På denne måde kan jeg vel forgrene og føre et 110 rør videre til ny bryggers?

Venlig hilsen



Mads
her et nyt billede

Venlig hilsen



Mads
hvis du aligevel vil have fjernet det gamle gulvaløb , bruger du bare den studs det sider på nu
men husk lige at du ikke selv kan lave det lovligt
bank selv op og lad en kloakmester samle rørene , det tager under 1 time , ellers er der ingen forsikring hvis der sker noget senere
Der er yderligere 55 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis