Renovering af gæsteværelse

Hej alle 

Ny husejer her og jeg har fjernet tapet på mit gæste værelse.
Spørgsmålet er om jeg kan banke eksisterende puds? Af murstenene og lave samme look som det meste af huset ( vandskuret hvide sten)

Alle råd er velkommen, det hele er nyt for mig.
Den siger error ved upload af billeder men prøver igen 
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver næppe så ensartet som en mur der vandskuret fra original.
Jeg ved reelt ikke hvornår huset er blevet vandskuret ? Det kan jo være de har stået bare sten tilbage i 60erne? Eller har man vanskuret fra dag 1?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Huse fra slutningen af 60'erne og 70'erne var nogle gange med rå murstensmur inde. Moden med vandskuring vil jeg mene kom senere.
Tillykke med huset!

Jeg har ikke selv prøvet at vandskure, så jeg ved ikke om det er en "begynder-venlig" opgave.
Men et tip: Afhængigt af husets alder, så kan indvendige mursten/murerarbejde godt være "grimme". I mit hus fra 1930-40'erne er det tydeligt at se, at mureren har vidst at indervæggene skulle pudses op. Derfor er murerarbejdet gået stærkt, dvs. det var ikke helt lige og man har brugt de sten der var tilgængeligt (forskellige farver). Jeg så det, da jeg lavede badeværelse og fjernede fliser + puds.

Det kan sagtens være, at de er pæne hos dig og egner sig til vandskuring. Men det er nok en god ide at tjekke et mindre område først, før du hamrer løs på resten af væggen   

Mvh. AllanE
Mange tak. :)
Ja det var egentlig også det jeg måske frygtede. Tænker farven på stenene er vel ligemeget, hvis man vanskure hvid ?

Jeg må bare prøve at banke noget af og se - det er umiddelbart kun yo værelser hvor der er pudset på væggen - resten af huset har hvid vanskuret og tydelige mursten.

Det må for dælen være muligt at få gjort derinde så der er lidt harmoni i det gamle hus :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Farven på stene var nok kun givet som bevis for at en mur der er bygge til at blive pudset ikke er bygget som en pæn mur.

Du kan godt fjerne det meste af pudsen og vandskure væggen. Men jeg vil tvivle på at den kommer til at ligne de andre. Erfaring vil selvfølgelig have en betydning.
Ja du siger noget.
Det er gult murstens hus men stenene indvendig er røde...indtil videre.
Det kan os godt være jeg inddrager en prof. Håndværker for finish, tænker dog jeg kan gøre det beskidte arbejde 
Hvorfor vil den ikke uoload billeder herinde ? Direkte fra min Google telefon
Det hjælper nok ikke med et billede da du ikke har hugget puds af. 
Du kan godt gøre som du beskriver og få et godt resultat selv om murstenen flakker noget. Vandskuring viser kun de mursten som er længst ude, medens lunker og fordybninger kommer til at ligne almindeligt pudset væg. Selv om det ikke kommer til at være præcis som den anden del af huset så kan det blive pænt alligevel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Jo jeg er igang med at fjerne puds nu- har.investeret i en mejsel hammer og prøver efter bedste evne.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også