Renovering af gæsteværelse

Hej alle 

Ny husejer her og jeg har fjernet tapet på mit gæste værelse.
Spørgsmålet er om jeg kan banke eksisterende puds? Af murstenene og lave samme look som det meste af huset ( vandskuret hvide sten)

Alle råd er velkommen, det hele er nyt for mig.
Den siger error ved upload af billeder men prøver igen 
Hej alle  Ny husejer her og jeg har fjernet tapet... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, når du har en pudset væg på den måde så sidder alle mursten med garanti pilskævt inde bagved.. (jeg har selv været der). Men der er jo kun én vej igennem det: Ned med lortet og så må man jo pudse det op igen, hvis det er :)

Mvh. Anders
ev elmand skrev den 09-02-2024 23:52:58

Det er sikring af at taget ikke letter i stormvejr. I nyere huse kommer det fra sokkel og er så fastgjort til den rem som taget er hviler på.
Dem må du ikke fjerne permanet. Men du kan erstatte dem af et trækbånd  som kommer nede fra sokkel. Så er det nemmere at fræse denne ind i en rille, og så reparere som jeg anviser vedr. el røret ved døren. Altså spartle glat henover og så med en finger genskabe fugerne. 
Det kan du naturligvis også gøre med dem du har. Altså fræse/hugge dem ind og reparere bagefter. 

Okay, spændende.

Dvs jeg skal op under taget og afmontere dem og i væggen naturligvis, og så have det træk bånd monteret i soklen og på hvor end de sidder under loftet ?
Tænker jeg måske skal have en håndværker ind over til det job? 
Jeg ønsker jo at lave rummet vandskuret så de metal stænger skal fjernes, jeg kommer ikke uden om at få det gjort.
Helt klart bedste løsning at opsætte nye trækbånd, men der er vel ikke noget forkert i blot at fræse de nuværende lidt ind i murstenene. Det vil være langt lettere.

Søren O
Ah okay, så simpelthen fræse bag ved, skubbe dem ind og mørtel ? Og så vandskure

Ja jeg ved ikke med de søm om de stikker for langt ud men det med i overvejelserne

Du kan køre med lille vinkelsliber ( mur eller diamant klinge) på hver side at rundjern. Den holdes en smule skrå så der dannes en rille bag ved rundjern. De kan så komme ind i denne rille. For hver ca. 30 cm slår du en 3" søm skrå ind i fuge så hovedet på søm netop holder rundjern inde. Så kan du undvære bøjlen i midten. 
De nederste søm slår du bare med ind i rillen. 
Bagefter repareres med f.eks spartel eller gips som jeg beskriver. Men husk at spartel kun må bruges i 4 mm lag og skal så tørre inden næste 4 mm Gips hærder hurtig og tørrer opi tykke lag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også