Renovering af gæsteværelse

Hej alle 

Ny husejer her og jeg har fjernet tapet på mit gæste værelse.
Spørgsmålet er om jeg kan banke eksisterende puds? Af murstenene og lave samme look som det meste af huset ( vandskuret hvide sten)

Alle råd er velkommen, det hele er nyt for mig.
Den siger error ved upload af billeder men prøver igen 
Hej alle  Ny husejer her og jeg har fjernet tapet... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så er det bare at fortsætte, og så vandskure. Eller som helt rigtig hedder Filsning, eller filse

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Stærkt! God arbejdslyst   

Mvh. AllanE
Hej igen.
Er så småt igang og det alt sammen første gang for mig så bær over med mig.
Første lag loft( rustik brædder) er fjernet og har fjernet det værste lag puds. 

Hvad er næste skridt her ? Jeg tænker jeg skal gå rundt og skrabe alle sten for overflødig puds rester manuelt? Og så ved jeg ikke om jeg skal have fat i en murer - synes fugerne omkring stenene er meget porøs. 

Og det gamle loft skal jeg også have ned.
Det gamle indbygningskab er ikke for kønt mere - er der nogle der har ideer eller måske erfaring med at lave noget nyt i det hul? Nu jeg er igang tænker jeg værelset laves rigtig med gulv, loft, skabe etc.

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg uploader billeder fra telefonen? Den går i fejl hver gang
. Reduceret størrelse 
. Indbygningskab 
Annonce
Som det er nu kan du køre på muren med en mursten eller belægnings sten. Det vil tag alle de knaster der utvivlsom vil være der. 
Så kan du vandskure. men du skal afdække gulvet hvis du ikke har pillet det af. fodlister og skyggelister er sikkert allerede taget af. 
Hvis du vælger at vandskure selv så meld tilbage her og du kan få en opskrift. 

Okay tak for det. Hvad med fugerne mellem stenene, skal der ikke være fyldt ud ? De porøse mange steder og skrabet ud, det skal vel fyldes først?

Jeg tror jeg skal have revet det gamle liste loft ned - er der gips under? Synes det virker meget tykt men det sidder meget godt fast så skal lige have hul i loftet for at brække det ned .
Du behøver ikke at rette på fuger. Når du kommer med filsning så fyldes fugerne, og de bliver forhåbentlig efter vandskuring en smule synlige som i resten af huset.
Du kan spartle hen over den rille som ses op fra afbryder /stikkontakt. Så trækker du med finger et mønster i spartelmassen som de fuger der skulle have været der. Det gælder også studsfuger hvor de mangler. På den måde kommer rillen ikke til at være synlig efter vandskuring. 

Hvad er dette ? Noget jeg kan fjerne eller er væggen ved at vælte ? Gemte sig bag pudsen

Hus fra 67

En på hver side af vinduet 
Det er sikring af at taget ikke letter i stormvejr. I nyere huse kommer det fra sokkel og er så fastgjort til den rem som taget er hviler på.
Dem må du ikke fjerne permanet. Men du kan erstatte dem af et trækbånd  som kommer nede fra sokkel. Så er det nemmere at fræse denne ind i en rille, og så reparere som jeg anviser vedr. el røret ved døren. Altså spartle glat henover og så med en finger genskabe fugerne. 
Det kan du naturligvis også gøre med dem du har. Altså fræse/hugge dem ind og reparere bagefter. 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også