Udveksling af spær ifbm ovenlys

Hej LDS

Jeg er ved at lave loft. Kort sagt - vil I vurdere at jeg uden videre kan lave en udveksling mellem de 2 spær markeret med grønne pile, så jeg saver det markerede med rød pil over? De har et spænd på 4,2 meter. De hviler på hhv væggen og jernbjælken (bag gipskassen) markeret med blå pile på det andet billede. Det er til et ovenlys på 150x100 cm

Info: spærene har cc 77 cm og er 45x195. Taget er et Build up tagpaptag. Dvs der er rupløjede brædder, lidt kileskåret isolering og tagpap på toppen (den kileskåret isolering er kun 10 cm og fungerer alene for at de kunne lave hældning, da de brændte ny pap på i 2000).

Jeg har tænkt mig at udveklse spærene med lignende størrelse spærtræ og nogle kraftige vinkelbeslag plus beslagskruer.

Mvh Emil
Hej LDS Jeg er ved at lave loft. Kort sagt - vil... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige en follow up. Her er resultatet også efter isolering.
Limede og skruede 2 45x195 sammen som vekslere. Er fastgjort med 5x120 skruer samt vinkelbeslag med beslagskruer.

Spærene blev forstærket med 45x195 skruet med 5x100 spunskruer, og fordi de blev påsat et ikke så pænt høvlet spær, har jeg fuget mellem dem for at undgå kuldebroer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis