Batteri plæneklipper

Hej

Jeg har en 2,5 år gammel Bosch advancedrotak plæneklipper, der midt i plæneklipningen er stoppet med at virke. Der sker intet, når jeg trykker på startknappen.

Jeg har nu haft den skilt ad og fjernet en masse tørt græs omkring motorstyringen. Jeg har samlet den igen, og når jeg trykker start på håndtaget er der en svag klikken fra motoren - så noget tyder på, der er forbindelse. Den kan dog ikke sparke motoren i omdrejninger.

Det er en brushless motor. Kan den slags stå af, og kan man selv gøre noget for at reparere den? Den er desværre uden for garanti.

https://www.bosch-diy.com/dk/da/p/advancedrotak-36-950-06008b9901

Hej Jeg har en 2,5 år gammel Bosch advancedrotak... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ratz skrev den 09-08-2023 13:35:04

Har også en der havde samme problem. Printkortet blev skiftet på garantien.
Nu er det ene batteri så også stået af - her er det også styringen der er død. Cellerne virker endnu.
Det bliver ikke en bosch næste gang.....

Er du sikker på, at batteriet er dødt? Hvis et batteri er afladt så meget, at batteriet ikke kan snakke sammen med laderen, så vil laderen muligvis ikke påbegynde opladning. Hvis det er tilfældet, så kan man give batteriet "starthjælp" ved at koble det sammen med et godt/opladt batteri, plus til plus og minus til minus i 5-10 sekunder. Se eks. her.

Hellere leje end at bo på gaden.
Ja for der er stadig spænding på cellerne.
Når batteriet tilsluttes opladeren blinker den rødt.
Det er styreprintet der er dødt, sikkert pga varme.
Bosch sælger ikke printet som reservedel men vil meget gerne sælge mig et nyt batteri.
Alder mindre end 4 år og opladt mindre end 100 gange. Det er en meget høj pris
Ratz skrev den 10 -08-2023 10:43:24

Ja for der er stadig spænding på cellerne.
Når batteriet tilsluttes opladeren blinker den rødt.
Det er styreprintet der er dødt, sikkert pga varme.
Bosch sælger ikke printet som reservedel men vil meget gerne sælge mig et nyt batteri.
Alder mindre end 4 år og opladt mindre end 100 gange. Det er en meget høj pris

Der findes mange forskellige uoriginale styreprint, det her var bare det første der dukkede op, ved ikke om det passer til dit batteri, kan sikkert også findes billigere    Pcb Circuit Board For Bosch

Vi prøver igen, i morgen --
Flot - tak for det!
Desværre kan jeg ikke finde et til mit 36V batteri.
Man skal også være opmærksom på at der findes 2 forskellige typer.
Den jeg fik hjem fra ebay passede ikke i min plæneklipper   
Kan man finde et print, der passer på motoren? Altså, den gennemsigtige 'boks', der sidder ovenpå motoren? Det kunne jo være en billig løsning.
Jeg købte en brugt plæneklipper i samme serie (mindre model) for nogle hundrede, og skiftede motor og styreprint over på den gamle. Nu kører den igen - for nu 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis