Nyt vand stikledning ? Hjælp

Hej,
Jeg har lige gravet ud til omfangsdræn og synes selv jeg kom på en god ide. Jeg har et stykke hovedvandrør tilbage inde i kælder på 6m vandrør fra det oprindelige hus som er pakket ind bag noget gips kasse med nogle spots. Vandet kommer ind i kontoret og det er jeg hellere ikke glad for hvor derimod den bliver fordelt fra bryggers. Min ide går ud på at få købt 40mm PEM rør og bore det igennem fundamentet i 1,1m i bryggers og så lede røret langs omfangsdræn renden og så nå jeg graver videre når jeg finder det oprindelige rør så få en vvs til at lave en samling mellem PEM og metalrøret hvis man ellers må det.

Må man gerne lave det på denne måde ?

På denne måde kan jeg bare efterlade det gamle rør uden at bekymre mig at det går hul på det en dag.

/donnib

Hej, Jeg har lige gravet ud til omfangsdræn og... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har vedhæftet et par billeder så i kan se hvordan det ser ud. Den store O-ring skal meget længere tilbage på røret og så skal røret igennem bøsningsrøret og så sluttes af med fittingen. Jeg mangler lige noget sillikone fedt godkendt til drikkevand før jeg kan prøve det hele af. Jeg kan ikke finde ud af det om jeg bare kan ligge O-ringen på og efterlade et stykke PEM rør ud igenne bøsningsrøret og så efterlade det sådan og så lukke hullet udenfor og så afslutte det indenfor bagefter. Ummidelbart fra dokumentationen skal jeg lave det hele færdigt fordi røret kan flytte sig på ydersiden når jeg skruer det hele fast.

https://isiflo.dk/Files/Files/Dokumenter/Danish/Monteringsvejledning/Installationsvejledning_ISIFLO-murgennemforing_DK.pdf

S.Fabrin, jeg bruger jo murgennemføringen så jeg slutter i det messinge gevind så efter det skal der enten direkte et afspærringsventil eller et stump rør og derefter afspærringsventil for derefter montere måleren og afspærringsventil igen. Sådan har jeg forstået det skal gøres.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også