Nyt vand stikledning ? Hjælp

Hej,
Jeg har lige gravet ud til omfangsdræn og synes selv jeg kom på en god ide. Jeg har et stykke hovedvandrør tilbage inde i kælder på 6m vandrør fra det oprindelige hus som er pakket ind bag noget gips kasse med nogle spots. Vandet kommer ind i kontoret og det er jeg hellere ikke glad for hvor derimod den bliver fordelt fra bryggers. Min ide går ud på at få købt 40mm PEM rør og bore det igennem fundamentet i 1,1m i bryggers og så lede røret langs omfangsdræn renden og så nå jeg graver videre når jeg finder det oprindelige rør så få en vvs til at lave en samling mellem PEM og metalrøret hvis man ellers må det.

Må man gerne lave det på denne måde ?

På denne måde kan jeg bare efterlade det gamle rør uden at bekymre mig at det går hul på det en dag.

/donnib

Hej, Jeg har lige gravet ud til omfangsdræn og... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det har jeg skam også tænkt på, er bare i lidt tidsnød og jeg har en mistanke det ikke er billigt medmindre jeg graver og det ikke skal skydes ind. Hvem laver egentligt samlingen ved stophanen ? Er det en godkendt entreprenør sendt af vandværket eller ?

Gravearbejdet kan du selv lave, så det har du styr på. Samlingen ved stophanen laver VVS'eren, som også laver tilslutningen ved vandmåleren.

fase
Du har ret men jeg må da ikke grave på fortov ved stophanen må jeg ? Lige her og nu, skal jeg have lavet det der holder mit omfangsprojekt tilbage hvilket er at lave hul i væg og montere bøsningsrør samt montere røret i den så jeg kan komme videre så kan resten laved bagefter, har jeg ret ? 

Jeg har ingen anelse om, hvor din stophane står i forhold til din grund, så det kan jeg ikke svare på. Men hvis stophanen står ved skellet, skal du jo ikke grave i fortovet. Jeg må i øvrigt advare mod at du selv lukker på stophanen, for bliver den utæt, får du regningen for reparationen. Selvfølgelig kan du nøjes med at lave hul i væggen og sætte føringsrør i. og vente med stikledningen til senere.

fase
Ja korrekt, det glemte jeg lige at sige. Min stophane står på fortovet på min side men ikke på min grund ergo tror jeg ikke VVS må pille ved den, det er vel kun HOFOR eller deres entreprenør der må det og også derfor jeg sagde så bliver det nok dyrt.....derfor jeg vill lave en samling i vores have, hvis den nogen sinde bliver utæt er det ikke det store at grave der og lave det.

Annonce
Bestillingslisten ser helt rigtig ud.
Stophane ved skel ejes af vandforsyningen, og det er vandforsyningen der skal vedligeholde den. 

Søren O
Nu kommer det dumme spørgsmål. Hvor meget skal gevind siden af bøsningsrøret stikke ud af væggen på indersiden af væggen ? Hvertfald hele gevindet men hvor meget mere ?

Jeg vil tro max 1 cm mere end gevindet. Du kan prøve at skrue “unifloen” på uden at pakke gevindet.

Søren O
Nu kender jeg ikke noget til, hvordan dit vandstik føres videre, når det er kommet gennem væggen og skal afsluttes ved vandmåleren. Men er det en ide at føre vandstikket ubrudt gennem muren og så langt frem, at det kan afsluttes i måleren. 

fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også