Gode ideer til maksimal dæmpning af Naboens poolpumpe

Gode ideer søges !

Min nabo har opsat en pool i skel med en pumpe, som jeg finder noget anstrengende at høre på. Min nabo er ikke indstillet på selv at dæmpe sin lyd fra pumpen når den kører.

Derfor, er der nogle der har gode ideer, så jeg på min side af skellet kan dæmpe lyden markant, så jeg igen kan nyde min have uden støjgener?

Hilsen
LM


24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var da ikke voldsomt hensynsfuldt... tror ikke det er voldsomt effektivt at lave noget på din side. Kunne de lokkes til at acceptere en lydisoleret kasse? det vil nok være billigere for dig at bygge sådan en til dem, end at bygge et støjhegn på din side.

Jeg har min stående i en kasse af støbeplade beklædt med rockwool tærrenbat. det tager virkelig meget af larmen. Den bliver ikke varm da der jo hele tiden køles af vandgennemstrømningen.
Tja, pt. er vi ikke på talefod, så jeg tør næsten ikke gå ind med dit ellers rigtig gode forslag.
Ved du evt. om et støjhegn på min side ville kunne tage lyden - jeg har læst at det er ret dyrt, men jeg orker næsten heller ikke flere kontroverser
Du kan bygge dig fattig i kreative løsninger, uden at få dæmpet lyden.. Spørgsmålet er, om din nabo overhovedet må placere pumpen i skellet, eller om du kan gå andre veje for at få den fjernet? Hvis i alligevel ikke er på talefod, så kan det jo være lige meget om kommunen bliver indblandet..

Hellere leje end at bo på gaden.
Naboen må hverken placere pumpe eller pool i skellet og ja, kommunen er også med i mine overvejelser… det er bare super træls at blive mere uvenner med naboen end vi er i forvejen. Men måske er det den vej man skal gå
Annonce
Der er jo lidt af et dilemma.
Hvis du kommer lidt på talefod og får lov til at lave sådan en kasse med bats indvendig, så påtager du dig jo på en ansvaret for at det er dæmpet ok. Men du giver jo også en form for accept af hans placering. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er nemlig det. Jeg var jo allerhelst fri for lyden i det hele taget.
Vær bl.a. obs. på at støj i skel, må max være 35dB
Det vidste jeg slet ikke. Gælder det også parcelhusområder? Hvordan måler man sådan at fuglefløjt ikke kommer med?
Du kan ikke måle uden at fuglefløjt kommer med. Hvis du har en smartphone kan du installere en app til at måle lyd/støj styrke med. Søg i playbutik. Det er ikke noget præcisionsinstrument, men giver en fin identifikation af niveauet.

fase
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis