Gode ideer til maksimal dæmpning af Naboens poolpumpe

Gode ideer søges !

Min nabo har opsat en pool i skel med en pumpe, som jeg finder noget anstrengende at høre på. Min nabo er ikke indstillet på selv at dæmpe sin lyd fra pumpen når den kører.

Derfor, er der nogle der har gode ideer, så jeg på min side af skellet kan dæmpe lyden markant, så jeg igen kan nyde min have uden støjgener?

Hilsen
LM


Gode ideer søges ! Min nabo har opsat en pool i... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej med dig.
Jeg har absolut ingen problemer med legende børn i pools. Min situation og forespørgsel handler om noget helt andet…
GodeVen skrev den 15-06-2023 09:36:03

Stridigheder med naboer vil jeg gøre meget for at undgå. Man behøves ikke at være venner, men jeg mener at en del af at have et godt hjem, er at have et uproblematisk forhold til sine naboer.

Jeg kan derfor ikke billige forslag om at gøre gengæld. De fører efter min mening ingen steder hen.

Der er mange sølvbryllups-kvarterer, hvor man gerne vil have, at der flytter børnefamilier ind for at give lidt liv. Jeg vil derfor mene at man bør tænke lidt over hvordan man selv er, hvis man føler at legende børn i en swimmingpool er et problem.

 Børnefamilier hæver iøvrigt også prisen på boligerne, fordi det tiltrækker flere potentielle købere. 


Vores nabos børn larmer ofte på deres trampolin. Den anden pt i deres pool. En tredje har et barn med kolik. De synes sikkert, at mine havemaskiner larmer. Min kone og børn er ligeglade. Det er en del af livet. Så jeg lader det fare.

Skulle de få en larmende varmepumpe, ville jeg henvende mig og sige, at det opleves som om den larmer vel rigelig meget og spørge hvad den er angivet til. Alternativt selv måle og gøre opmærksom på de regler der er om dét.

Men igen, de må jo også føre høje samtaler udendørs. Det forbyder ingen lov dem. Hvis man vil undgå naboer og larm, skal man på landet. Men der siger rygterne det lugter 
Selvfølgelig er et fornuftigt forhold til naboen at foretrække, men det lyder som om, at forholdet i dette tilfælde allerede er så ringe, at det ikke er værd at kæmpe for, og så må man kræve sin ret på den ene eller den anden måde.

Af erfaring kan jeg sige, at det er væsentligt mere generende, at have en vedvarende, statisk støj, der kværner løs i timevis hver dag, end det er at have et par børn eller andet, der larmer lejlighedsvist. At naboen stiller sådan en pumpe op i skellet må enten skyldes hovedløshed eller "chikane", og i sådanne tilfælde kan denne sang være en opmuntrende trøst! ;-)

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis