Gode ideer til maksimal dæmpning af Naboens poolpumpe

Gode ideer søges !

Min nabo har opsat en pool i skel med en pumpe, som jeg finder noget anstrengende at høre på. Min nabo er ikke indstillet på selv at dæmpe sin lyd fra pumpen når den kører.

Derfor, er der nogle der har gode ideer, så jeg på min side af skellet kan dæmpe lyden markant, så jeg igen kan nyde min have uden støjgener?

Hilsen
LM


Gode ideer søges ! Min nabo har opsat en pool i... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det må jeg prøve. 
Med et ordentligt decibelmeter er det muligt at måle grundstøj, hvor kortvarige ændringer i lydtryk, som feks. en fugl der pipper, bliver filtreret væk. Fuglekvidder / pipperi har i øvrigt ikke noget ret stort lydtryk, men frekvensen får det til at lyde højere for øret, end det i virkeligheden er.

Hellere leje end at bo på gaden.
Den med 35 db. kendte jeg ikke, er det vedvarende eller fra ex. skrigende børn i trampoliner der står i skel. Det sidste kender jeg her, Plus at trampolin er for høj også. Jeg gjorde det naboen klart på en pæn/bestemt måde, og har siden ikke hørt fra dem ( bortset fra skrigende unger ) En god kollega forslog jeg optog støjen og sent på aftenen fyrede det mod dem gennem et kraftigt PA-anlæg. Det er er nu ikke sket endnu - hvem ønsker en gentagelse af " naboer " ( L. Panduro )   

 

Hvilket decibelmeter ville kunne det? Mærke??
LM1983 skrev den 13-06-2023 12:20:11

Hvilket decibelmeter ville kunne det? Mærke??

Jeg kan/vil ikke nævne et specifikt produkt, men et ordentligt decibelmeter kan koste rigtigt mange penge, og det ville slet ikke være værd at investere i pga. en træls nabo. Prøv med en app til telefonen, og hvis du kan se, at der er mere støj end rimeligt, så få en prof ud og mål - eller henvend dig til kommunen.

Jeg ville nu også gerne se, hvor den regel med de 35dB er opført henne.. Jeg ser flere steder, at der er placeret varmepumper udvendigt på bygninger, der står tæt på skel, og det er der mig bekendt ingen lov imod. Sådan en varmepumpe kan være ret generende at høre på - uanset hvor støjsvag den måtte være.

Hellere leje end at bo på gaden.
For varmepumper findes der nogle vejledende værdier fra Miljøstyrelsen. Det er målt over 30 minutter og er 35 dB om natten og 45 dB om dagen.
Jeg tror ikke at pumpen ligger over niveau, nok mere på grænsen. Det er godt nok lidt af en kattepine.. 🙄
Du kunne være strid, og sætte noget op i din side af skellet, der afgiver et tilsvarende støjniveau som naboens pumpe og se, hvad naboen siger til dét. Nogle gange skal ild bare bekæmpes med ild.

Hellere leje end at bo på gaden.
Stridigheder med naboer vil jeg gøre meget for at undgå. Man behøves ikke at være venner, men jeg mener at en del af at have et godt hjem, er at have et uproblematisk forhold til sine naboer.

Jeg kan derfor ikke billige forslag om at gøre gengæld. De fører efter min mening ingen steder hen.

Der er mange sølvbryllups-kvarterer, hvor man gerne vil have, at der flytter børnefamilier ind for at give lidt liv. Jeg vil derfor mene at man bør tænke lidt over hvordan man selv er, hvis man føler at legende børn i en swimmingpool er et problem.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis