Strøm til robot ladestation?

Vi overvejer robot plæneklipper. Er i tvivl om , hvordan vi får strøm til ladestationen. den gamle tråd om emnet foreslår forlængerledning til stikkontakt inde i huset. Hm..... gennem åbent vindue eller dør næsten døgnet rundt? Det dur jo ikke. Men hvor ofte skal
robotten lades? Hvordan trækker en elektriker strøm til stationen? Kabel i jorden? Grave dybr, eller hvordan?

Når lysten driver værket
Vi overvejer robot plæneklipper. Er i tvivl om... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi er nået til sommer 2026. Husqvarna 405x kører på 3. Sæson og er en virkelig god og pålidelig robot til vores lidt kringlede have.
El får vi fra et højt siddende sted på væggen. Elektrikeren har ført ledning ud af væggen og langs med bjælken på den overdækkede terasse og derfra ned af stolpen, hvor stikket til ladestationen er sluttet til. Monteret med langt jordspyd. Kablet fra robottens ladestation er ført hertil. Da kablet er ret tyndt og jeg nemt kunne komme til at klippe det over, har jeg ført det frem over et par pæle på 1 m højde, pyntet med mandens hjemmesnittede hvidmalede fugle. Over udtaget på væggen har jeg hængt en mejsekasse, som er beboet.
Billedet viser den plæne som robotten har opmålt. Jeg styrer robotten via
Bluetooth på min iPad. Flere billeder følger i næste opslag.
Plænen er delt op i arbejdsområder: LADESTATION, VEST, SYD og ØST, hvor jeg kan lade den køre efter behov, fordi græsset vokser forskelligt.
Desuden er der mulighed for at sætte klipningen til hele området: MIN GRÆSPLÆNE, hvor den så klipper alt. 

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis