Er der en elektriker tilstede. Ingen el gulvvarme.

Angående et gammelt selvjusterende varmekabel i mit badeværelses gulv, i mit halvfjerdser hus.
Er der nogen som ved noget om hvordan et sådant kabl er opbygget/tilsluttet, fordi når jeg ser i indmurings dåsen, så ser det ud til, at det er et helt almindeligt 3-leder installations kabel, der kommer ind i dåsen.
Der kommer strøm frem til kablet og når jeg Ohmer kablet så er det afbrudt.
Varmekablet har ikke været tilslutte i mange år og da det blev produceret så havde vi 220v med op til plus 6% i stikkontakterne og nu har vi 230 med op til plus 10% i stikkontakten, så når jeg måler spændingen på kablet, så er der 246v som jo er i den høje ende, men er inden for det som der idag tolereres.
Men jeg tænker på, at fordi det er et åbenbart almindeligt installationskabel der kommer op i samledåsen, er der så en samling gemt inden det rigtige varmekabel eller var tilslutningen af disse varmekabler lavet på denne måde ?
Eller er det muligt, at denne type selvregulerende varmekabel, skal “løbes igang” igen, med strøm tilslutte i lang tid ?
Jeg kan selvfølgelig ringe til mit forsikringsselskab, men er der nogen der ved hvordan forsikringen forholder sig til et afbrudt elvarme kabel ?

Angående et gammelt selvjusterende varmekabel i... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den tror jeg heller ikke på , en rørskade har da ikke noget med et varmekabel nedstøbt i et betongulv , og så et mere end 30 års gammel udbrændt varme kabel , det dækker ingen forsikring . 

Tak for at du gad læse mit indlæg .
Klodshans skrev den 01-05-2023 12:05:07

Den tror jeg heller ikke på , en rørskade har da ikke noget med et varmekabel nedstøbt i et betongulv , og så et mere end 30 års gammel udbrændt varme kabel , det dækker ingen forsikring . 

Det er da fantastisk, er der nogen af jer Kloge Åger, der bor i ejet hus og har en udvidet rørskade forsikring og har læst policen ?

Det ender med, at jeg må sende et foto af teksten i policen, - Not.

Og nu gider jeg ikke længere lade mig trække rundt i manegen, så jeg vil opfordre folk med et afbrudt gulv varmekabel til at læse betingelserne i deres evt. tegnede udvidede rørskade forsikring og så kontakte deres forsikringsselskab og ikke lytte til de enkelte “tågehorn” som der brøler enkelte steder i denne tråd.

Og så betragter jeg denne tråd for afsluttet.

GAH : Godt brølt   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Klodshans skrev den 01-05-2023 12:05:07

Selvfølgelig er det dækket  - det kan jo være en del af husets varmefunktion - dvs primær evne til at varme huset op. Også udklip fra undertegnedes huspolice - som i øvrigt er et af de billige selskaber uden specielt gode dækninger - men de er billige.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også