Lukke for vand vvb

Jeg kan ikke lure, hvordan jeg lukker for det varme vand ud af min vvb - og om det er nødvendigt?

Koldt ind lukkes på hovedbanen. Varmt ud er vel ligegyldigt når den er tømt og der ikke er koldt ind?

Og stophanerne til centralvarmeanlægget sikrer vel så, at det ikke også skal tømmes (med risiko for luft i gulvvarmeslangerne). Dvs jeg kan lukke for tilgang til vvb fra central varme og lukke for temp termostaten (som vel skal skrues helt op på højeste temp for at lukke, eller måske der er en kontraventil i en sådan?)

Bør jeg i samme omgang gøre noget ved ir på rør?

Årsag: vil tømme og rengøre beholderen. Den kan ikke lave varmt vand hurtigt nok, hvilket - bedømt på netop renset quuoker - utvivlsomt skyldes kalk. Gør jeg det selv, er det næsten gratis. Går det galt, koster det 14k for ny beholder og tilslutning. Prof rens koster 4-5k. Den er >10 år gammel allerede. 
Jeg kan ikke lure, hvordan jeg lukker for det... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Din termostat klikker som den skal så er den i orden. Om det så virker med el opvarmning kan du kun få at vide ved at afprøve det. Altså lukke for varme fra pille fyr, og køre på el i et par dage.
Det er helt sikkert at temperatur måler ikke har forbindelse til de 2 kapilar rør som du har sat op i røret. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er vi ikke enige om at du har haft lukket for brugs vandet, og at du ikke har rørt ved radiator vandet ? 
Så der skulle ikke komme luft i det system,. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 06-03-2023 14:16:52

Er vi ikke enige om at du har haft lukket for brugs vandet, og at du ikke har rørt ved radiator vandet ?
Så der skulle ikke komme luft i det system,. 

 Jeg måtte tømme spiralen for at flytte alt det, der stod i vejen for flangen. Sikkert der lidt luft kom ind. Det virker til at have hjulpet noget at køre temp helt op. Gurglen virker stoppet nu

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis