Lugt fra Unidrain afløb?

Hej

Jeg oplever, at vores badeværelse lugter af kloak. Jeg har renset afløb, vandlås, osv.
Men det fortsætter med at lugte.
Det synes at komme fra et unidrain afløb i brusenichen.

Jeg har haft vandlås-indsatsen oppe og rengøre den grundigt og været meget omhyggelig med at isætte den korrekt igen og har også prøvet at smøre O-ringen omkring vandlås-indsatsen.

Nogen der ved, om sådan en vandlås i unidrain evt. kan blive defekt/utæt? Eller har andre bud på hvor lugten kan komme fra?


24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor gammelt er unidrainet.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 23-01-2023 22:08:56

Hvor gammelt er unidrainet.

Jeg mener, det er fra 2015.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kan måske godt være en gummiepakning i mellem udløbshus og ramme der er krøllet lidt under montagen. Men det burde så have lugtet lige fra starten.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 23-01-2023 22:21:32

Det kan måske godt være en gummiepakning i mellem udløbshus og ramme der er krøllet lidt under montagen. Men det burde så have lugtet lige fra starten.

Det er lige begyndt ​her i vinter.

 

Så er det nok ikke det.
En røgpatron kan hjælpe med at finde en evt utæthed. 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Epoxymanden skrev den 23-01-2023 22:29:39

Så er det nok ikke det.
En røgpatron kan hjælpe med at finde en evt utæthed. 

Smart nok. Er det noget man selv kan købe og skyde af? eller skal der en fagmand til?

 

Du kan sagtens selv gøre det. Du skal bare have fat i dem. 
Når du sætter ild i patronen skal den ned i en metalspand og så sænkes ned i spulebrønden. Så venter du lidt og hvis du har en utæthed vil du kunne lugte og se røgen.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 23-01-2023 23:59:19

Du kan sagtens selv gøre det. Du skal bare have fat i dem.
Når du sætter ild i patronen skal den ned i en metalspand og så sænkes ned i spulebrønden. Så venter du lidt og hvis du har en utæthed vil du kunne lugte og se røgen.

OK. Hvor køber man sådan en patron? Byggemarked? I så fald, hvad hedder den - fordi jeg har ikke kunnet finde noget ved at søge på røgpatron.

En anden ting: hvis der skal ild i den, er det så ikke farligt med de gasser der kan opbygges i kloaksystemet?

Her er et eksempel på hvordan det ser ud : https://kortlink.dk/2hufb

 

Hejsa

Havde samme problem og prøvede alt muligt. Endte med at købe en ny indsats. Det virkede 2-3 år og så skal der en ny til. Det er sikkert pakningen men syntes også at plastikken deformerer lidt over tid. men til en pris på 150,- gider jeg ikke bokse med den... 

(OBS, gammel model, ikke sikkert det lige er den du skal have fat i...)

https://www.lavprisvvs.dk/unidrain-1820-indsatsvandlaas-loes-gammel-model-1000090469?gclid=CjwKCAiAoL6eBhA3EiwAXDom5pEUXcEpx8LzWEr6BRWuhPDmDJq_Na61wm-ywG3HJyGQo4aCkK3zTBoCy5QQAvD_BwE

Mads


Hvis du alligevel køber ny indsats, så overvej en selvrensende.. især hvis du tit oplever den stopper til.. 
Den selvrensende stopper stadig, men der går flere måneder imellem, er min oplevelse🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også