Lugt fra Unidrain afløb?

Hej

Jeg oplever, at vores badeværelse lugter af kloak. Jeg har renset afløb, vandlås, osv.
Men det fortsætter med at lugte.
Det synes at komme fra et unidrain afløb i brusenichen.

Jeg har haft vandlås-indsatsen oppe og rengøre den grundigt og været meget omhyggelig med at isætte den korrekt igen og har også prøvet at smøre O-ringen omkring vandlås-indsatsen.

Nogen der ved, om sådan en vandlås i unidrain evt. kan blive defekt/utæt? Eller har andre bud på hvor lugten kan komme fra?


Hej Jeg oplever, at vores badeværelse lugter af... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
lyhne1 skrev den 25-01-2023 11:45:44

Mit er lavet med standardafløbsskål (det billigst mulige, hvis jeg kender vvs'eren rigtigt!)
Men der er så efterminteret en sekvrensende vandlåsindsats.. det var en eller anden opstartsvirksomhed, jeg købte det af.. jeg kan ikke lige finde navnet. Det er samme princip som no1, vandlås til linjeafløb..
Teorien er vist, at flowet igennem vandlåsen er hurtigere, så hår/snavs trækkes med ud igennem..
Min oplevelse er pisitiv🙂 jeg har monteret no1 vandlås på det andet badeværelse, den har kun skulle renses 1 gang på 5 år..

 Jeg købte sådan en nummer 1. Nu er den helt stoppet til og skal allerede renses. 


Det er godt nok noget hurtigere end forventet.

Kan det virkelig passe at du kun renser din hvert 5. År?

No1 er monteret i en vandlås der kun bruges lejlighedsvis til bad. Men ja.
Der er desuden kæmpe forskel på, vores primært bad, med linjeafløb, som skal renses hyppigt, måske månedligt.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
lyhne1 skrev den 08-05-2023 10:42:08

No1 er monteret i en vandlås der kun bruges lejlighedsvis til bad. Men ja.
Der er desuden kæmpe forskel på, vores primært bad, med linjeafløb, som skal renses hyppigt, måske månedligt.. 

 Nåh, det var rart at vide. Jeg gik ud fra, at det var et afløb der blev brugt regelmæssigt. Så er der jo ikke meget mening i det. Hvis et afløb stort set aldrig bliver brugt er det jo klart, at det ikke stopper til. Uanset hvilken type vandlås man bruger.


Nå, men jeg må så konkludere, at der ikke er nogen betydelig forbedring ved at bruge et af de såkaldt "selvrensende" produkter. Og at selvrensende må være noget nær vildledende markedsføring. :-(
Jeg skiftede til en no1 i mit unidrain, der bruges hver dag. Der gik jeg fra at rense en  gang om måneden, med standard vandlåsen til hver 3. Måned med no1. og det er faktisk ikke vandlåsen men mere risten, der skal renses nu. Så her har det hjulpet.
 Men skal skal det helt undgås, skal du nok tage bad direkte på græsplænen  

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også