Har en Grundfos Unilift AP12.40.06.A1 Dykpumpe, der for 2 gange nu har slået hpfi én med 2 måneders mellem rum, havde den pillet op sidste gang, og kan ikke se nogen fejl på ledningen eller pumpe, så er nok nød til at skal ha købt en ny, men er temmelig chokket over, den nu koster ca. 7000kr den gamle er kun 6-7år, og kostede "kun" 4000kr i 2015/16.
Men tænker lidt, hvorfor sætter man så kraftig en pumpe på, er det virkelig nødvendigt??, den kan pumpe 18000L i timen og løftehøjde 13M, jeg kommer jo aldrig til at skulle flytte så meget kloakvand så hurtig/højt eller er det pga. den kan lave højt tryk på vandet til sandmilen.
Den sidder i en 2,5m dyb brønd som overløbs vandet fra septiktanken løber over i, derfra bliver det pumpet over i en sandmile ca., 25-30m væk gennem et 40mm pem rør, og der er jo "bare" beskidt vand, der er ikke store partikler i
Næste spørgsmål, når jeg kikker på pumper, kan jeg se der står gråt spildevand "ikke aggressivt" hvad er overløbs vand fra en septiktank er det Gråt eller sort spildevand??
Har en Grundfos Unilift AP12.40.06.A1 Dykpumpe...
Vis hele indlægget