Omgå startrelæ med mere for at teste kompressor

Vores køleskab er holdt op med at køle:-(
Selvom det er en ældre model (Miele K 9422 I - købt i 2008), kunne jeg godt tænke mig at prøve at få det i luften igen.
Det lyder som om, kompressoren kortvarigt (sekunder) går i gang og slukker igen.
Dette kunne ifølge en tidligere tråd tyde på, at det er startrelæet, der er problemet (selvom spørgerne ikke har gjort sig ulejlighed med at svare på, om udskiftning hjalp).
Kan man omgå relæet?
Dels for at teste, at kompressoren rent faktisk fungerer (ellers er det vist skrot), dels for at fastslå, at det ér startrelæet.
Det skal lige siges, at lyset i skabet i et stykke tid har haft en, mere eller mindre konsekvent, tendens til at stå og blinke.
Det mistænkte jeg, skyldtes en defekt magnet-kontakt (Reed-rør), som jeg påtænkte at udskifte (hat den faktisk liggende); men det kunne jo også tænkes, at der var noget mere generelt galt med det lille styrekredsløb, der sidder i forbindelse med dettte?
Vores køleskab er holdt op med at køle:-( Selvom... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er der kun tilbage at få skiftet kompressoren. Det kan normalt ikke betale sig på et køleskab fra 2008.  Det er trods alt 14 år gammelt, men ring til Miele og forhør om prisen.

fase
Tak for alle input.
Jeg har kastet håndklædet i ringen og har bestilt et nyt.
Det var fint at bruge lidt tid og beherskede summer; men større investeringer kan jo hurtigt vise sig at være spildte - og SÅ ville jeg ærgre mig:-)
Alt har sin tid...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis