Led pære til Ph 5

Vores LED pære i en PH 5 lampe har givet op. Den har gjort tjeneste i mange år. Den erstattede en 100 Watts glødepære, med 11,2 W. Hvis jeg gerne vil have en pære til lampen der er lidt større, hvad skal jeg så købe? Vi har to lamper over spisebordet og de hænger lidt langt fra hinanden. Vi har dem hængende i en fin lysskinne så lamperne kan flyttes, når vi lægger plader i bordet.
findes der en pære med større lysstyrke?
mvh Ingeborg

Når lysten driver værket
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert denne pære du har https://www.greenline.dk/philips-led-paere-til-ph5-lamper-69175?gclid=Cj0KCQiA4uCcBhDdARIsAH5jyUng44T8eoj0oHkZB5GPcM8C3rIwSMS8m0ypJ0_GoZSoK54vLWxGUioaAmFREALw_wcB Prøv at bruge Greenlines chatfunktin og spørg dem om de kan anbefale en pære til dig, men det kan godt være du bliver nød til at prøve dig frem for der er nogle pladsproblemer i PH5 lampen så det er måske svært at sige på forhånd hvilke pærer der kan passe i din lampe.
Vi har netop jagtet en pære til vores PH5. Vi prøvede med at købe 2                                                                                                 
1 × Philips Classic LED Filament- E27 - 17 W - 2452 Lumen871869976237760,00 kr.                    60,00 kr.                
1 × Philips Classic LED Filament- E27 - 13 W - 2000 Lumen871869976435755,20 kr.                    55,20 kr.
 den vi endte med at bruge er den på 17w 2452 lumen. Vi kunne nemlig ikke finde nogen lumen tal på den gamle pære.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Den Perhans foreslår, er den greenline anbefaler til PH5.

Elektronikteknikeren
Jeg har en sådan på de 1521 lumen ude i værkstedet som vi prøvede med. Den gav slet ikke nok lys til os. Det er jo individuelt hvor meget lys man behøver. Jo ældre du bliver jo mere lys behøver du. Det lys vi havde i køkkenet for 20år siden er bare ikke nok i dag så der er sat ekstra lys op så man kan se hvad man laver. Så min anbefaling er ud fra en alder på 70+

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der blev i sin tid anbefalet en 100W pære til PH5, så 11W led burde kunne gå.

Philips 17 W giver mere lys. Den er meget større end en almindelig pære. Jeg tror ikke man kan få plads til den i en standard PH5.

@kovas er det en standard PH5 lampe du har?
Annonce
Ja det er en standart ph5 i den forstand at den i sin tid er designet til de gamle lange/tynde sparepære. Som man ikke kan få længere. Den pære på 17w er ganske rigtigt ca 1,5cm større i dia, men der er masser af plads til den i vores lampe.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Har en stak af PH5 lamper😱
Hvor køber man 17w udgaven på 2432 lumen?
Faktisk var det ikke ualmindeligt at man for 30 år siden havde 150w pærer i ph5.
Jeg købte den hos

Av-Cables.dk 



Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det kan du hvor der sælges Philips pærer, fx Harald Nyborg

https://www.harald-nyborg.dk/philips-led-paere-175w-e27-a67

Du kan også få dem større 3452 lumen 23 W (endnu større fysik end 17 W)

https://www.harald-nyborg.dk/philips-led-paere-23w-e27-a95

Som nævnt, er jeg ikke sikker på at der er plads i alle PH5 lamper. Sidst jeg rodede med en, var der ikke plads til en større pære, end den der var i.

Linket som er givet tidligere nævner også pladsproblem.
https://www.greenline.dk/philips-led-paere-til-ph5-lamper-69175


Hvis man søger størrelser på PH5 lamper så kommer der at der findes standard og mini. Så hvis man har en mini så kan det godt være at den 17w pære ikke kan være der. Men i standard lampen skulle der ikke være noget problem.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis