Led pære til Ph 5

Vores LED pære i en PH 5 lampe har givet op. Den har gjort tjeneste i mange år. Den erstattede en 100 Watts glødepære, med 11,2 W. Hvis jeg gerne vil have en pære til lampen der er lidt større, hvad skal jeg så købe? Vi har to lamper over spisebordet og de hænger lidt langt fra hinanden. Vi har dem hængende i en fin lysskinne så lamperne kan flyttes, når vi lægger plader i bordet.
findes der en pære med større lysstyrke?
mvh Ingeborg

Når lysten driver værket
Vores LED pære i en PH 5 lampe har givet op. Den... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes forskellige PH5 lamper. Det ser dog ud til at A70 passer i dem i fuld størrelse. Producenten Louis Poulsen har en liste med anbefalede pærer. Se side 22:

https://louispoulsen.azureedge.net/493d44/globalassets/about-us/light-source-overview/dk-light-source-overview.pdf

Bemærk, at den pære Greenline anbefaler ikke er med i listen, men den vil passe. Trådstarter ønsker en kraftigere pære, så jeg vil anbefale den 17,5 W Philips pære der linkes til tidligere. Selvom den heller ikke er i listen. Men enhver A60 eller A70 burde passe.

@trådstarter: Dette forum hedder Lav det Selv. Det er ikke producenterne der svarer, men andre gør-det-selv-folk, der forsøger at hjælpe. Forvent ikke et entydigt svar, men svar til selvhjælp.

@Gregeren dit indlæg om støj, laver unødvendig støj.
Tak til GodeVen for linket til Louis Poulsen. Det var en god hjælp. Dog er jeg itvivl om hvilken model jeg har, men da alle 3 lamper har blå undersider, går jeg ud fra at jeg skal vælge pære efter den model, der er nævnt først og som er udgået.
mvh Ingeborg

Når lysten driver værket
Vil gerne kontakte Gregeren i forbindelse med et gammelt  svar om rep af øretelefoner
mvh 

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis