Led pære til Ph 5

Vores LED pære i en PH 5 lampe har givet op. Den har gjort tjeneste i mange år. Den erstattede en 100 Watts glødepære, med 11,2 W. Hvis jeg gerne vil have en pære til lampen der er lidt større, hvad skal jeg så købe? Vi har to lamper over spisebordet og de hænger lidt langt fra hinanden. Vi har dem hængende i en fin lysskinne så lamperne kan flyttes, når vi lægger plader i bordet.
findes der en pære med større lysstyrke?
mvh Ingeborg

Når lysten driver værket
Vores LED pære i en PH 5 lampe har givet op. Den... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her er datablade angående de omtalte pærer.

Den Greenline anbefaler, må være denne. Den har størrelse A60. Diameter 60 mm, længde 108 mm.

https://www.lighting.philips.dk/prof/led-lyskilder-og-led-lysror/led-paerer/master-value-led-glaspaerer/929003058502_EU/product


Den på 17,5 W med 2452 lumen er størrelse A67. Diameter 70 mm, længde 121 mm. Så den har altså 10 mm større diameter, og er 13 mm længere.

https://www.lighting.philips.dk/prof/led-lyskilder-og-led-lysror/led-paerer/corepro-glass-high-lumen-paerer/929002372602_EU/product


Den på 23W med 3452 lumen er størrelse A95. Diameter 95 mm, længde 165 mm. Den er der helt sikkert ikke plads til.

https://www.lighting.philips.com/main/prof/led-lamps-and-tubes/led-bulbs/corepro-glass-high-lumen-bulbs/929002372902_EU/product


Tak for svarene. Det blev jeg ikke meget klogere af desværre, for man prøver jo ikke en pære og afleverer den igen. Vor PH. Lamper er 40 år gamle. Jeg vidste ikke at der var forskel på lamperne indvendigt.
mvh 

Når lysten driver værket
Hvad er det du mangler svar på? Du kan måle indvendig diameter i lampen. Så kan du se om de stærkere pære jeg beskriver kan bruges. Ellers ser  det ud til at det er den på kun 1500lumen som kan bruges. Men faktisk tror jeg ikke at man lavede mini for 40 år siden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Ingeborg

Det du kan udlede er, at du skal have fat i en pære i original størrelse, dvs. A60, som den greenline har.

Fordelen ved den greenline har, er at de har testet den til at have en lysspredning som svarer til det der oprindeligt er designet efter for PH5.

Så det er sådan set bare at få den tilsendt. Resten af trafikken her i tråden er for dig unødvendig støj, og svar på spørgsmål som du ikke har stillet i dit oprindelige indlæg.

Elektronikteknikeren
Når trådstarter spørger efter en større/ kraftigere pære er det så støj at beskrive nogle sådanne. Hvis det er tilgangen Hvornår er det så ok at svare på et spørgsmål?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Nej, men når folk begynder at stille egne spørgsmål og svar i tråden, som ikke er trådstarters, så giver det støj, som for nogle kan være svært at filtrere.
Ligesom at vi nu skal have denne unødvendige dialog.
Jeg fornemmer at trådstarter har behov for klare svar, som er lette at omsætte til handling.
Så må folk oprette egen tråd til egne spørgsmål. I dette tilfælde. Andre gange går det jo fint at dialogen flyder i forskellige retninger, men det er om at mærke efter om det er gavnligt i den enkeltes tilfælde.

Elektronikteknikeren
Ja men så må folk jo afvente hvornår Gregerens mavefornemmelse tillader at der svares andet en hvad Greenline  anviser.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er jo nogen dr får mig til at tvivle på pærens størrelse, altså diameter på kolbrn og længden. Derfor går jeg efter et konkret svar…. Så gregeren har fuldstændig ret👍🏻

Når lysten driver værket
Ingeborg: Du efterlyser en pære med større lysudbytte. Det synes jeg at “Gode Ven” og “Kovas” prøver at hjælpe dig med. “Gode Ven” oplyser målene på en større pære, og Kovas oplyser at der sikkert er plads nok i lampen. Du kunne jo prøve at pakke noget omkring din nuværende defekte pære (f.eks. et viskestykke), så “pæren” får samme mål som “Gode Ven” oplyser, og se om der er plads i lampen. Den opgave klarer du let.

Søren O
Du får lige et par at vælge mellem. Begge svarer til 100W pærer og passer i PH5 lampe. I lampen er der over fatningen nogle afstandsstykker, som du kan flytte så pæren får den bedste placering. Der findes også en pære svarende til 150W, men den er lidt længere, så den kan sikkert ikke bruges pga. længden.
LED svarende til 100W
LED 1500lm

fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis