Valliant gasfyr taber tryk/vand

Har et 3 år gammelt gasfyr som er begyndt at tabe tryk/vand vil høre om der er nogen metode til at udelukke brud på vandrør,,før man begynder at få foretaget en dyr trykmåling, det ville være rart at udelukke det så man kan havde fokus på selve anlæget,det hjælper vel ikke og lukke for vandet til radiatorene.

mvh.Vægter
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden   
Hvis du kan lukke for fremløb og retur, så kun kedlen og evt varmtvandsbeholder, og der stadig taber tryk, er fejlen i kedel vvb, taber den ikke tryk, er fejlen ude i systemet.

Vi prøver igen, i morgen --
Du har helt ret i at du ikke kan fejlfinde ved at lukke ved radiatorer. 
Det kan have noget betydning for diagnose hvordan du påfylder vand. 
Tager det få sekunder ( under 10 sec ) at komme fra næsten 0 bar til de ca. 1,5 bar ?
Eller går der få sekunder før det når ca. 0,8 bar og stiger så langsomt op til de 1,5 bar derfra. ? 
Kan du se udløbet på fyrets sikkerhedsventil. Og kommer der dryppende lidt vand ud der hele tiden ?
Der er flere scenarier. Ekspansionsbeholder virker ikke, der kan være utæthed inde i fyret (lidt tidlig hvis det kun er 3 år gammel ), og så endelig utæthed ud i systemet et eller andet sted. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vi havde i vores gamle hus et Vaillant gasfyr. Det tabte også ofte vand, oftere end jeg troede sådan et gjorde det. 
Vi fyldte når det manglede og fik lavet service hvert 2 år inkl trykprøvning. 

2 gange på 4 år røg ekspansionsbeholderen, så taber den trykket virkelig hurtigt. 
Hvis det ikke er ekspansionsbeholderen, så er jeres fyr måske bare ligesom vores, at det tabte trykket. 
Tak for alle svarene.
Tager det få sekunder (under  10 ) at fylde vand på eller lidt længere tid.? Det må du lige svare på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det tager så vidt jeg husker under 10 sek.

Mvh Charlie
Har lige været på Trustpilot og se hvad der skrives om Valliat gasfyr, og det skulle jeg  nok havde gjort før jeg købte det. Det er ikke særligt flatterende det de skriver i deres anmeddelser.for at sige det på godt Dansk... det er noget lort.

Mvh. Charlie
alias .Vægter

Hvis opfyldning tager under 10 sec så er det med 90 % sikkerhed ekspansions beholder det er galt med, og ikke utæthed i systemet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
VVS MANDEN HAR KIKKET PÅ EKSPANSIONS BEHOLDEREN OG DER ER MASSER AF TRYK PÅ ,MEN TAK FOR SVARET
mVH ,VÆGTER
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis