Fordeling af sæbe i opvaskemaskine

I min opvaskemaskine ryger opvasketabsen ned i min bestikkurv, når den bliver frigivet fra sæbeskuffen under programmet. Tabsen bliver opløst fint, men tænker på om sæben bliver fordelt ordentlig rundt i maskinen, under programmet når den ryger derned? Umiddelbart virker tingene til at blive okay rene. Synes bare at jeg havde læst et sted at sæben ikke bliver fordelt ordentlig rundt, når den ender i kurven. 
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal nok virke. Jeg har nogle gange set at tabsen kan blive hængende i sæberummet, hvis sæberummet har været fugtig. Så sidder der en halv tabs tilbage når maskinen er færdig - så det er en omvask.

Søren O
Søren O skrev den 03-11-2022 15:01:05

Det skal nok virke. Jeg har nogle gange set at tabsen kan blive hængende i sæberummet, hvis sæberummet har været fugtig. Så sidder der en halv tabs tilbage når maskinen er færdig - så det er en omvask.

 Det har jeg også selv oplevet. Sørger altid for at sæberummet er helt tørt inden at jeg smider tabsen i, så den ikke ender med at sidde fast. Skal bare være sikker på at det ikke gør noget, at den så falder ned i kurven, når den bliver udløst. 

Vandet cirkulerer rundt i hele opvaskeren, så din tablet bliver opløst og cirkuleret ved hjælp af pumpen.

fase
S. Fabrin skrev den 03-11-2022 16:14:12

Vandet cirkulerer rundt i hele opvaskeren, så din tablet bliver opløst og cirkuleret ved hjælp af pumpen.

 Okay, så du tænker ikke at det gør noget ved kvaliteten af rengøringen, at den falder ned i min bestikkurv når den bliver frigivet? 

S. Fabrin skrev den 03-11-2022 18:00:04

Nej, sæben bliver opløst og fordelt vha pumpen.

 Okay. Tænkte nemlig mere om det tog tabsen væsentlig længere tid at blive opløst når den faldt ned i bestikkurven, og der derfor ikke lige så hurtigt blev fordelt sæbe rundt i maskinen, som der ville hvis den faldt ned i bunden af maskinen i stedet? 

S. Fabrin skrev den 03-11-2022 18:00:04

Nej, sæben bliver opløst og fordelt vha pumpen.

 Fabrin, min tanke med mit spørgsmål var egentlig også om det tager længere tid for tabsen at blive opløst når den ryger i bestikkurven i stedet for at ende i bunden? Tænker om hele tabsen derfor først bliver opløst sent i programmet (bruger altid ECO programmet) og derved ikke har den rette virkning som den skal??

Mon ikke der er lige meget, hvor tabsen lander. Den bliver oversprøjtet med vand uanset, hvor den lander. I min maskine er bestikskuffen øverst i maskinen.

fase
Hvis din opvask er ok så skal du ikke bekymre dig op det. Er maskin indrette så det ikke kan være anderledes så er der en producent / ingeniører der har gennemtænkt det.
Du må lave forsøg selv, og så komme med de gyldne ord her. Start opvask og luk lågen op hvert kvarter og notere ned hvor langt tabsen er i sin " døds kamp" 
Næste gang smider du tabsen væk fra bestikkurv og fortsætter undersøgelsen. 
Jeg ser frem til at høre resultatet. 
I øvrigt har jeg et spørgsmål som du samtidig kan undersøge. Hvilken betydning har det om man piller den opløselige plast af opvasketabs eller lader det sidde. ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 28-12-2022 11:33:59

Hvis din opvask er ok så skal du ikke bekymre dig op det. Er maskin indrette så det ikke kan være anderledes så er der en producent / ingeniører der har gennemtænkt det.
Du må lave forsøg selv, og så komme med de gyldne ord her. Start opvask og luk lågen op hvert kvarter og notere ned hvor langt tabsen er i sin " døds kamp"
Næste gang smider du tabsen væk fra bestikkurv og fortsætter undersøgelsen.
Jeg ser frem til at høre resultatet.
I øvrigt har jeg et spørgsmål som du samtidig kan undersøge. Hvilken betydning har det om man piller den opløselige plast af opvasketabs eller lader det sidde. ?

 Elmand, det er som sådan ikke den måde den er indrettet på. Den står egentlig i den modsatte ende, men fordi at jeg har så store tallerkner, som derfor ikke kan stå ved siden af hinanden, er jeg nød til at have den til at stå foran sæbeskuffen, så de andre tallerkener kan stå yderst ved siden af den. Ved ik om det giver mening, men det er derfor at den står der. Så får jeg mest mulig plads. Den plejer at opløse tabsen på trods af det. Skal bare være sikker på at den ikke tager længere tid om op at opløse grundet det, og der derfor ikke kommer ligeså meget sæbe som der skal, rundt i maskinen 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis