Fordeling af sæbe i opvaskemaskine

I min opvaskemaskine ryger opvasketabsen ned i min bestikkurv, når den bliver frigivet fra sæbeskuffen under programmet. Tabsen bliver opløst fint, men tænker på om sæben bliver fordelt ordentlig rundt i maskinen, under programmet når den ryger derned? Umiddelbart virker tingene til at blive okay rene. Synes bare at jeg havde læst et sted at sæben ikke bliver fordelt ordentlig rundt, når den ender i kurven. 
I min opvaskemaskine ryger opvasketabsen ned i min... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan være ganske rolig, din sæbe bliver opløst og fordelt helt rigtigt få minutter efter taben har forladt sæbeskuffen uanset om den lander i bestikket eller bunden af opvaskeren. Jeg har prøvet det i en anden maskine end min. Selv i en 40 cm. bred maskine virker det fint med at taben lander i bestik beholderen. Øvelsen er foretaget ved en opvasketid på ca. 3 timer, hvilket giver de fedtopløsende/æggevide enzymer tid til at virke.
Jeg bliver nødt til at spørge om din opvask ikke er rent, når maskinen er færdig?

fase
S. Fabrin skrev den 28-12-2022 13:27:38

Du kan være ganske rolig, din sæbe bliver opløst og fordelt helt rigtigt få minutter efter taben har forladt sæbeskuffen uanset om den lander i bestikket eller bunden af opvaskeren. Jeg har prøvet det i en anden maskine end min. Selv i en 40 cm. bred maskine virker det fint med at taben lander i bestik beholderen. Øvelsen er foretaget ved en opvasketid på ca. 3 timer, hvilket giver de fedtopløsende/æggevide enzymer tid til at virke.
Jeg bliver nødt til at spørge om din opvask ikke er rent, når maskinen er færdig?

 Okay super. Så kan jeg godt leve med at den ryger derned. Altså af og til bliver tingene ikke ordentlig rene, såsom tallerkener. Har også oplevet nogle gange at nogle af mine glas og kopper heller ikke bliver ordentlige rene, på trods af at jeg nærmest lige har rengjort maskinen, som man skal af og til. Det skal dog siges at det ikke er hver gang at det ikke bliver ordentlig rent. Det er bare frusterende når det ikke bliver. 

S. Fabrin skrev den 28-12-2022 13:27:38

Du kan være ganske rolig, din sæbe bliver opløst og fordelt helt rigtigt få minutter efter taben har forladt sæbeskuffen uanset om den lander i bestikket eller bunden af opvaskeren. Jeg har prøvet det i en anden maskine end min. Selv i en 40 cm. bred maskine virker det fint med at taben lander i bestik beholderen. Øvelsen er foretaget ved en opvasketid på ca. 3 timer, hvilket giver de fedtopløsende/æggevide enzymer tid til at virke.
Jeg bliver nødt til at spørge om din opvask ikke er rent, når maskinen er færdig?

 Fabrin, nu har jeg kørt et Eco program her til aften og den er netop slut. Har taget lidt over 2 timer. Har kun et silence program som skulle tage lidt længere tid, men har jeg ikke prøvet at køre før. Anbefaler du at jeg evt prøver det??

Ja, du skal da prøve silence programmet også.

fase
S. Fabrin skrev den 28-12-2022 22:33:39

Ja, du skal da prøve silence programmet også.

 Okay, har du erfaring med det program? Er det et godt program? 

Annonce
Ja, jeg kører altid programmet, der varer i 3 timer og 20 min. Det fungerer fint.

fase
S. Fabrin skrev den 28-12-2022 22:42:03

Ja, jeg kører altid programmet, der varer i 3 timer og 20 min. Det fungerer fint.

 Okay. Og du oplever en god vaske kvalitet med det? Kan godt være at jeg skal give det program et skud 

vægten89 skrev den 28-12-2022 22:50:03

S. Fabrin skrev den 28-12-2022 22:42:03

Ja, jeg kører altid programmet, der varer i 3 timer og 20 min. Det fungerer fint.

 Okay. Og du oplever en god vaske kvalitet med det? Kan godt være at jeg skal give det program et skud 

 Ja, opvaske kvaliteten er er helt OK.


fase
S. Fabrin skrev den 29-12-2022 07:36:42

vægten89 skrev den 28-12-2022 22:50:03

S. Fabrin skrev den 28-12-2022 22:42:03

Ja, jeg kører altid programmet, der varer i 3 timer og 20 min. Det fungerer fint.

 Okay. Og du oplever en god vaske kvalitet med det? Kan godt være at jeg skal give det program et skud 

 Ja, opvaske kvaliteten er er helt OK.

 Fabrin, nu kørte jeg et silence program i aftes, og virkede skam også til at fungere helt fint. Noget som der dog undrede mig var, at maskinen lød “sjov” når den pumpede vand ud under programmet. Det var som om at den gjorde det over flere omgange i stedet for. Altså at den arbejde hårdere for at pumpe det ud? Er det normalt? 

Ja, det er normalt. Jeg har godt nok lagt mærke til ar der forekommer ligesom nogle gurglelyde, men det har det gjort i seks år, og for det meste vasker jeg op om natten eller når jeg ikke er hjemme. Så hører jeg det ikke. Pumpen arbejder ikke hårdere.

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis